  • 1. Data: 2002-02-08 18:01:51
    Temat: Czy mogę odliczyć komputer?
    Od: "slawek" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Pytanie jak w temacie.
    Jestem studentem informatyki (studia zaoczne) i komputer służy mi do nauki.W
    urzędzie skarbowym poinformowano mnie że nie mogę odliczyć komputera, mogę
    natomiast odliczyć oprogramowanie ( trochę dziwne - oprogramowanie jest
    pomocą naukową a komputer nie).Czy tak jest w istocie czy to tylko dowolna
    interpretacja przepisów przez urzędników?
    Mam gorącą prośbę aby ktoś z Szanownych Grupowiczów wyjaśnił mi co mogę
    odliczyć a czego nie.
    Pozostaje też nie rozstrzygnięta sprawa podręczników.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2002-02-09 09:11:53
    Temat: Re: Czy mogę odliczyć komputer?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    W urzędzie skarbowym coś pochrzanili z tym programem.
    Generalnie jest tak, że komputer, oprogramowanie, wydawnictwa fachowe
    odlicza się w ramach ulgi na zakup pomocy naukowych. Dotyczy to osób
    osiągających dochody z tytułu stosunku pracy. W skrócie, ulga obejmuje
    "przedmioty", które są przydatne do wykonywania obowiązków ze stosunku
    pracy.
    Nie można więc odliczyć ani komputera ani oprogramowania, które są potrzebne
    do nauki. Gdybyś jednak miał dochody z umowy o pracę (bo już nie np. z umów
    zleceń czy o dzieło), a komputer, np. byłby Ci potrzebny w pracy, to mógłbyś
    odliczyć go odliczyć w ramach tej ulgi.
    Pozdrawiam.