  • 1. Data: 2004-08-18 00:00:05
    Temat: Czy mozna bezpiecznie wpisac odkurzacz w KUP ?
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Prowadze od niedawna DG (KPiR,VAT).
    Siedziba to mieszkanie wynajmowane (od mamy).
    Podczas weekendowych porządków stwierdziłem,
    że przydałby się nowy odkurzacz, bo stary ledwie
    zipe. Czy US nie przyczepi się do zaliczenia odkurzacza
    w koszty uzyskania przychodu ? Mi zalegający kurz
    przeszkadza... ale czy jego brak ma bezpośredni
    wpływ na uzyskiwane dochody ? ;)

    Jakie jest Wasze zdanie ?

    Dzieki,
    Alex.

  • 2. Data: 2004-08-18 05:39:41
    Temat: Re: Czy mozna bezpiecznie wpisac odkurzacz w KUP ?
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    Oczywiście.
    Porzadek musi być :-))
    - pozdrawiam K.

  • 3. Data: 2004-08-18 05:52:49
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > w koszty uzyskania przychodu ? Mi zalegający kurz
    > przeszkadza... ale czy jego brak ma bezpośredni

    Przyczepi.
    :-)
    Jeżeli będziesz usuwał tylko kurz na 'terenie' wynajmowanym i będziesz miał
    na to dowody (że tak się wyrażę: "syf w pozostałej - prywatnej części"
    mieszkania), to może US pęknie ze śmiechu i nie będzie miał możliwości 'się
    przyczepienia'.

    A tak na serio:
    jeżeli wynajmowane mieszkanie jest w 100% przeznaczone na DG - brak
    sypialni, pokoju dziennego itp. i jasno wynika iż jest to lokal typowo
    biurowy i dodatkowo przyjmujesz w nim kontrahentów, to IMHO nie widzę
    przeszkód na zakup odkurzacza.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-08-18 08:06:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ Użytkownik "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ mieszkania), to może US pęknie ze śmiechu i nie będzie miał możliwości 'się

    Hm... tak sobie myślę nad "standardowym oporm przeciw US": "ale ja część
    osobistą odkurzam osobistym odkurzaczem - o, tu leży drugi..." ;)
    Ale osobiście bym nie przesadzał ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-20 09:55:18
    Od: r...@o...pl

    A powiedzmy że prowadzę firmę zaimującą się transportem samochodowym.
    Czy mogę kupić odkurzacz aby sprzatać w moim samochodzie ciężarowym.
    Czy wtedy mogę koszt odkurzacza potraktować jako KUP.

    Pozdro
    Robert