  • 1. Data: 2004-08-17 20:48:37
    Temat: Sprzedaz.
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Witam,
    Do tej pory realizowałem sprzedaz czego dowodem była
    wystawiona FV dla Klienta, i dzieki temu pozniej robiłem
    informacje dla fiskusa.

    Jednakze, aktualnie rodzi mi sie pytanie jak wyglada
    sprzedaz w takim ukladzie - (za pomoca internetu), sprzedajemy
    "costam" - Klient niezyczy sobie FV - wogole niczego. Jedynie
    produkt, lub usluge. I jak udokumentowac taka sprzedaz dla
    fiskusa. ?

    Pisze sobie wartosci sprzedane "z sufitu" czy jak.
    Sorki za banalne pytanie - ale kompletnie nie mam pojecia.
    Rozumiem sprzedaz i rejestracje za pomoca kasy fiskalnej
    itd. ale po co kasa dla mnie ? :)

    R,
    --

    Email: http://e-mail.notlong.com
    MyGG: 567.07.07

  • 2. Data: 2004-08-17 21:00:57
    Temat: Re: Sprzedaz.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <n...@s...com> napisal(a):
    > Pisze sobie wartosci sprzedane "z sufitu" czy jak.
    > Sorki za banalne pytanie - ale kompletnie nie mam pojecia.
    > Rozumiem sprzedaz i rejestracje za pomoca kasy fiskalnej
    > itd. ale po co kasa dla mnie ? :)

    Właśnie po to...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-18 03:05:14
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Samotnik napisał(a):

    [...]

    > Właśnie po to...

    ToŚ mi kolego wyjasnił.
    Zapewne wszystko co aktualnie jest dostepne i mozna
    zakupic przez internet - to Ci wszyscy posiadaja kasy
    Uhm...

    BTW: Kto mi udowodni czy wystawiłem paragon czy nie
    czy nabiłem czy nie na kase ?

    R,
    --

    Email: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/rh9
    MyGG: 567.07.07

  • 4. Data: 2004-08-18 07:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, 567.07.07 wrote:
    [...]
    > + sprzedaz w takim ukladzie - (za pomoca internetu), sprzedajemy
    > + "costam" - Klient niezyczy sobie FV - wogole niczego.

    A jak płaci ?
    Rozumiem iż wartość kwot nie przekracza progu "zwolnienia
    od kasy" ?
    Bo w dyskusjach znajdziesz dwa odrębne zwolnienia: "kwotowe"
    oraz "od sprzedaży wysyłkowej płatnej przelewem" !

    > + Jedynie
    > + produkt, lub usluge. I jak udokumentowac taka sprzedaz dla
    > + fiskusa. ?

    Zadać googlowi hasło: "sprzedaż nieudokumentowana", tak:
    http://tiny.pl/rh1
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=sprzeda%C5%BC%20
    OR%20sprzeda%C5%BCy&as_oq=nieudokumentowana%20nieudo
    kumentowanej%20nieudokumentowan%C4%85&ie=UTF-8&as_ug
    roup=*.podatki&lr=&num=100&hl=pl
    - co jest wynikiem zadania pytania:
    http://tiny.pl/rhj
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=sprz
    eda%C5%BC+OR+sprzeda%C5%BCy+nieudokumentowana+OR+nie
    udokumentowanej+OR+nieudokumentowan%C4%85+group:*.po
    datki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&safe=off

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-18 07:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, 567.07.07 wrote:
    [...]
    > + BTW: Kto mi udowodni czy wystawiłem paragon czy nie
    > + czy nabiłem czy nie na kase ?

    Jak sprzedajesz "na kasę" to musisz zewidencjonować *każdą*
    sprzedaż. Wystarczy udowodnić że *jednej* nie zaewidencjonowałeś
    i masz kłopot :>
    I oczywiście: jak da się udowodnić iż w danym dniu
    komuś coś sprzedałeś a wpis wartości nieewidencjonowanej jest
    niższy to też może być ciekawie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-18 10:40:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 18. sierpnia 2004 09:37 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > On Tue, 17 Aug 2004, 567.07.07 wrote:
    > [...]
    >
    > A jak płaci ?
    > Rozumiem iż wartość kwot nie przekracza progu "zwolnienia
    > od kasy" ?

    ZTCW to sprzedaż przez sieć nie wymaga kasy, niezależnie od obrotów.
    Przynajmniej tak kiedyś twierdzili tutejsi grupowicze.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2004-08-18 13:03:19
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Tristan Alder napisał(a):

    [...]

    > ZTCW to sprzedaż przez sieć nie wymaga kasy, niezależnie od obrotów.
    > Przynajmniej tak kiedyś twierdzili tutejsi grupowicze.

    Ano własnie. Pewnie nieobedzie sie spotkania z jakims
    biurem ewentualnie spotkanie ze "zrodłem" :)

    R,

  • 8. Data: 2004-08-18 14:09:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ano własnie. Pewnie nieobedzie sie spotkania z jakims
    > biurem ewentualnie spotkanie ze "zrodłem" :)

    jedynym możliwym źródłem jest w tym wypadku
    stosowne rozporządzenie pana ministra i jesli
    nie załapiesz się na żadne wyłączenie to nic nie
    pomoże.

    Pix

  • 9. Data: 2004-08-19 08:46:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:
    [...]
    >+ > A jak płaci ?
    [...]
    >+ ZTCW to sprzedaż przez sieć nie wymaga kasy, niezależnie od obrotów.

    Ciekawe ;)
    Bo myślałem że zależy od *sposobu płatności* (dlatego pytałem :))

    >+ Przynajmniej tak kiedyś twierdzili tutejsi grupowicze.

    Acha: możesz podać kto i kiedy ?
    Jakiś msg-id, poczytam co było... (i czy go stosownie
    sflejmowali ;)) - musiałem przeoczyć :]

    Bo ja sobie tylko przypominam jakieś awantury iż dziwnym jest
    że płatność przelewem może być bez kasy a kartą nie ;) - że
    zacytuję: "z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)