  • 1. Data: 2004-08-17 20:56:19
    Temat: VAT w nowej firmie
    Od: "Marcin Nowicki" <m...@n...pl>

    Proste zapewne pytanie, ale nie dla początkującego w DG. Rozpocząlem dopiero
    działalność,
    nie mam jeszcze sprzedaży, a zatem i VAT-u należnego, ale mam VAT naliczony
    od zakupów (nie środki trwałe).
    Czy w tej sytuacji powinienem wykazać w VAT-7 nadwyżkę do zwrotu na rachunek
    bankowy, czy do przeniesienia?

    Z góry dziękuję.
    --
    Marcin Nowicki

  • 2. Data: 2004-08-18 07:44:20
    Temat: Re: VAT w nowej firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, Marcin Nowicki wrote:
    [...]
    >+ Czy w tej sytuacji powinienem wykazać w VAT-7 nadwyżkę do zwrotu na rachunek
    >+ bankowy, czy do przeniesienia?

    Powiem tak: jak nie piszesz ile tego to pewnie niewiele.
    Wtedy ja bym nie prosił o zwrot, jazda do US celem potencjalnie możliwego
    "wyjaśnienia" wyjdzie drożej niż odsetki zarobione w tym czasie :)
    Mało - na grupie opisywano przypadki kiedy "wyjaśniania" trwało na tyle
    długo że... szybciej by sobie "normalnie odliczyli" :>

    W przeciwnym przypadku... poczekaj aż ktoś ci powie :)
    Ale AFAIK *nigdy* nie masz *obowiązku* domagania się zwrotu VAT (no,
    chyba przy zakończeniu DG... ale też możesz nie chcieć ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-18 22:16:30
    Od: "Marcin Nowicki" <m...@n...pl>

    > On Tue, 17 Aug 2004, Marcin Nowicki wrote:
    > [...]
    >
    > Powiem tak: jak nie piszesz ile tego to pewnie niewiele.

    Kwota nadwyżki Vat-u to około z pierwszego m-ca 1000 zł i z drugiego m-ca
    1000 zł.

    Marcin Nowicki

  • 4. Data: 2004-08-19 08:48:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, Marcin Nowicki wrote:
    [...]
    >+ Kwota nadwyżki Vat-u to około z pierwszego m-ca 1000 zł i z drugiego m-ca
    >+ 1000 zł.

    Hm... to najpierw zajrzyj do ustawy jakie terminy ma US na zwrot,
    i jak uznasz że warto to ponów zapytanie: ja jeszcze "zwrotu przy
    zakupach nieST" nie mam utrwalonego :) (znaczy jak jest po 1.V),
    może ktoś skomentuje...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-19 08:58:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > i jak uznasz że warto to ponów zapytanie: ja jeszcze "zwrotu przy
    > zakupach nieST" nie mam utrwalonego :) (znaczy jak jest po 1.V),

    180 dni sie czeka jeżeli zwrot wynika wprost z nadwyżki zakupów netto
    nad sprzedażą netto. Na poczatku działalności, jeżeli nie mamy w
    perspektywie działalnośc z natury zwrotogenej (np. budownictwo
    mieszkaniowe, export, WDT dla płatników VAT UE) to nie warto.
    Zanim dostaniemy zwrot będzie trzeba juz pare razy podatek zapłacić. Po
    co kredytować skarbówkę?
    A do tego kontrolę mamy jak w banku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk