  • 1. Data: 2004-08-17 17:16:15
    Temat: Czy moze byc zwolniony z VATu?
    Od: K---L <k...@w...pl>

    Witam
    W 2001r prowadzilem DG i osiagnalem obrot 65000 zl. Powinienem od roku
    2002 byc VATowcem. Ale nie podjelem dzialalnosci gospodarcej tzn. nie
    wyrejestrowalem firmy tylko po prostu brak obrotu, to brak podatku.(na
    nowo otwieranie DG cos przeciez kosztuje).
    Teraz mam mozliwosc rozpoczecia DG gospodarczej i teraz dylemat: mam
    wypelniac obowiazkowo druki do rozliczania sie z VATu, czy jak tlumaczyla
    mi pewna pani ksiegowa - w 2003 roku nie osiagnelem obrotu uprawniajacego
    do bycia VATowcem to teraz nie bede sie rozliczal z VATu.

    Dzieki za wszelkie informacje

    K---L

  • 2. Data: 2004-08-17 19:38:12
    Temat: Re: Czy moze byc zwolniony z VATu?
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    W 2001r prowadzilem DG i osiagnalem obrot 65000 zl. Powinienem od roku
    2002 byc VATowcem.

    Moim zdaniem VAT-owcem powinieneś stać się już w 2001 r od momentu
    przekroczenia
    obrotu w wys. 10 000 EURO. Tak więc już w 2001 r. powinienes złozyć pierwsze
    deklaracje.
    A jesli stałeś się VAT-owcem, to nie możesz na nowo przestać nim być - od
    tego momentu masz obowiązek wypełniania deklaracji VAT co miesiąc lub co
    kwartał (w zalezności od wcześniejszego wyboru).
    W zwiazku z tym (mimo że w 2002r. nie miałeś obrotu, powinieneś wystawiać
    zerowe deklaracje) - mówisz, że nie zakończyłeś działalności, a jeśli ją
    zawiesiłeś,
    deklaracje i tak powinieneś składać. Tak więc, analogicznie - w 2003 r też
    zerowe deklaracje
    no i teraz w 2004 r też deklaracje - zerowe czy nie to inna historia.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 3. Data: 2004-08-17 20:50:45
    Od: K---L <k...@w...pl>

    > Moim zdaniem VAT-owcem powiniene? staae si? ju? w 2001 r od momentu
    > przekroczenia
    > obrotu w wys. 10 000 EURO. Tak wi?c ju? w 2001 r. powinienes z?ozyae
    > pierwsze
    > deklaracje.
    >Pozdrawiam
    > Monika

    Tylko wtedy limit na VAT byl 80 000,00 zl. I wtedy pod koniec roku weszla
    ustawa ze od 2002 roku VATowcem bedzie ten kto w 2001 roku przekroczyl
    10000 euro. I poszedlem do US i powiedzieli mi ze abym byl VAT owcem to
    musze wypelnic jakies zgloszenie. Ale pani wyjasnila mi ze nie musze
    wypelniac skoro nie bede prowadzil dzialalnosci. A pozniej jak zechce
    prowadzic dzialalnosc to po prostu mam wypelnic zgloszenie do rozliczania
    podatku VAT i dalej wszystko jasne.
    Tylko ze w miedzyczasie zmienily sie przepisy o VAT i podobno aby byc VAT
    owcem trzeba w roku poprzedzajacym miec obrot powyzej 10000 euro.
    No i stad moj dylemat.

    Ale wielkie dzieki za odpowiedz i pozdrowienia Moniko.