  • 1. Data: 2002-03-08 10:25:53
    Temat: Czy można odliczyć studia podyplomowe?
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Jak w temacie.
    Czy jest to pobieranie nauki w szkole wyższej? Bo wg mnie: tak. Jaka jest
    wasza opinia?

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2002-03-09 16:29:16
    Temat: Re: Czy można odliczyć studia podyplomowe?
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Luk" <b...@p...wp.pl> wrote in message
    > Jak w temacie.
    > Czy jest to pobieranie nauki w szkole wyższej? Bo wg mnie: tak. Jaka jest
> [...]

    ulgi są dwie i jest problem, czy studia podyplomowe to odpłatne
    dokształcanie w szkołach wyższych, czy dokształcanie podatnika.
    IMHO jest tak, że de facto studia podyplomowe to worek, w których siedzą dwa
    rodzaje studiów:

    - STUDIUM PODYPLOMOWE, kończące się dyplomem ukończenia bla, bla - tu ulga
    na dokształcanie

    - STUDIA PODYPLOMOWE, które kończą się otrzymaniem dyplomu magistra (już
    drugiego, bo przecież warunkiem przyjęcia jest pierwszy dyplom) i te moim
    zdaniem uprawniają do skorzystania z ulgi na odpłatne kształcenie w szkołach
    wyższych.

    Sama jestem ciekawa opinii grupy. Co Wy na moją interpretację?

    Magdip

  • 3. Data: 2002-03-10 20:42:53
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Magdip wrote:
> [...]
    > szkołach wyższych.
    >
    > Sama jestem ciekawa opinii grupy. Co Wy na moją interpretację?

    Ja się zgadzam z tą interpretacją.

    Miałam na ten temat scysję z US w zeszłym roku, i wynik jest 1:0 dla US.
    Musiałam zmniejszyć odliczenie do wysokości limitu ulgi na dokształcanie.

    Ok, to było w moim przypadku stracone 20zł, ale zawsze szkoda.
    Takie studia podyplomowe, co to dostaje się potem dyplom ukończenia i nic
    więcej, to nie są studia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym, a
    tylko takie można odliczyć w ramach większego limitu, wszystko inne jest
    dokształcaniem. :-((

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-03-12 07:31:53
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więcej, to nie są studia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym, a
    > tylko takie można odliczyć w ramach większego limitu, wszystko inne jest

    A pamięta Pani numer ustawy?
    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 5. Data: 2002-03-12 08:43:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-12 08:31, Użytkownik Luk napisał:

    > A pamięta Pani numer ustawy?

    Ustawa o szkolnictwie wyższym?
    Niestety, ustawy nie sa numerowane :-)

    Maddy