  • 11. Data: 2002-11-28 10:50:31
    Temat: Re: Czy mozna samemu prowadzic sobie ksiegowosc w sp. z o.o. i jakie sa tego konsekwencje?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:
    > Użytkownik Sl@o <f...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:7...@h...spray.net.pl...
    [ciach] było o samodzielny porwadzeniu księgowości sp. z o.o.

    > W żadnym wypadku! To jest zabronione! Za takie coś moża siedzieć! Wyłącznie
    > certyfikowany księgowy!
    > Więcej szczegółów na priva...jakoś się dogadamy...nie biore dużo... ;)

    Hmm... po takim tekście to ja bym sie powaznie zastanowiła nad
    skorzystaniem z usług pana S. Nawet jeżeli nie bierze dużo...
    A może własnie dlatego?

    Za co mozna siedzieć??? Ustawa o doradztwie podatkowym mówi tylko o
    karze grzywny (art. 81 i 82) - Pan S. nie czytał ustawy... hmm....

    Co to za księgowy ktory wydaje opinie nie znając szczegółów - np. czy
    nasz pytający ma może zamiar zatrudnic sie w spółce? Nie ma wzmianki o
    tym że to jest spółka jednoosobowa a więc zatrudnienia wykluczyc nie można.
    Zatrudnic na umowę o pracę na stanowisko głównego księgowego mozna nawet
    palacza CO po podstawówce. Ryzyko ponosi pracodawca - prawo naprawdę nie
    zabrania zrobienia sobie samemu kuku!

    Nie znamy wszystkich faktów - nie wydajemy pochopnych opinii.
    Nie czytalismy ustawy a jestesmy księgowym - wstydzimy sie i idziemy
    przeczytac ustawę, a nie ogłaszamy to wszem i wobec.

    Takie to proste a tak trudne do wykonania...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-11-28 11:10:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > skorzystaniem z usług pana S. Nawet jeżeli nie bierze dużo...
    > A może własnie dlatego?
    >

    > Takie to proste a tak trudne do wykonania...

    ROTFL

    Karol

  • 13. Data: 2002-11-28 11:22:29
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

> [...]
    >
    > Za co mozna siedzieć??? Ustawa o doradztwie podatkowym mówi tylko o
    > karze grzywny (art. 81 i 82) - Pan S. nie czytał ustawy... hmm....

    Maddy, ja myślę, że on się nabijał , nie mógł tego pisać poważnie.

    Likryska

  • 14. Data: 2002-11-28 11:37:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Podpisze cytaty bo Liryska pocięła je w drobna kaszkę... :-))

    Użytkownik Likryska napisał:

    Tu mówi Sławomir D.:

    > Wyłącznie

    Tu mówię ja, maddy:

    A dopiero teraz Liryska:

    > Maddy, ja myślę, że on się nabijał , nie mógł tego pisać poważnie.

    Może masz racje, ale po to dał nam Pan Bóg emotikony żeby z nich
    korzystać tam gdzie to potrzebne.
    Bo pytanie było całkowicie poważne i na takąż zasługiwało odpowiedź.
    Bardziej bym się przychyliła do twierdzenia że propozycja współpracy
    była zartem :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2002-11-28 12:36:29
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

> [...]
    > nasz pytający ma może zamiar zatrudnic sie w spółce? Nie ma wzmianki o
    > tym że to jest spółka jednoosobowa a więc zatrudnienia wykluczyc nie

    Kilku udzialowcow. Jeden prezes i to bez umowy o prace, ale za to ma do
    dyspozycji telefon, samochod, etc. Takie zalozenie.

  • 16. Data: 2002-11-28 12:44:00
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    W tym momencie sie pogubilem, gdzie ktos zartuje, a gdzie pisze serio. Ja
    pisze serio, bo mam problem i szukam rozwiazania. Najlepszym wydawala mis
    sie sp. z o.o., ale jej utrzymanie ksiegowe jest zbyt drogie, gdyz rozmiar
    dzialalnosci nie jest zbyt rozbudowany, a forma zwyklej dzialalnosci
    gospodarczej stwarza bariery nie dajace szansy na rozwoj.

    I tak oto znalazlem sie w sytuacji bez wyjscia. Zdaje sobie sprawe z ryzyka
    jakie stwarza pelna ksiegowosc, chociaz mam o niej nieco ponad zielone
    pojecie. W normalnym kraju bym sie nie zastanawial, ale w Polsce, gdzie US
    moze wszystko, nawet bezkarnie sie pomylic...???

    Pzdr
    Sl@o

  • 17. Data: 2002-11-28 14:39:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Tu mówi Sławomir D.:

    > Tu mówię ja, maddy:

    > A dopiero teraz Liryska:

    > Może masz racje, ale po to dał nam Pan Bóg emotikony żeby z nich
    > korzystać tam gdzie to potrzebne.

    Ciiicho....wszystko zepsułaś! Ja tu staram się coś zrobić dla naszego
    zawodu, rozszerzać rynki, napędzić koło zamachowe gospodarki, wypracować
    przyobiecany przez Pana Ministra 3,5% wzrost gospodarczy a tu taka dywersja.

    A tak trochę poważniej, zobacz co jest na samiuśkim końcu cytatu (mam Cie,
    hehehe):

    Do Sl@o: to był żart choć trochę nie do końca niewinny. Przepraszam.

    Przepraszam wszystkich...
    ...ale nie obiecuje, że to się więcej nie powtórzy ;)

    S.

  • 18. Data: 2002-11-28 14:53:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam wszystkich...
    > ...ale nie obiecuje, że to się więcej nie powtórzy ;)

    Tak trzymac.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 19. Data: 2002-11-28 14:57:58
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sl@o" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > Kilku udzialowcow. Jeden prezes i to bez umowy o prace, ale za to ma do
    > dyspozycji telefon, samochod, etc. Takie zalozenie.

    To ja czegoś nie rozumiem.:-(
    Takiś chytry, z chcesz przekręty sam księgować.
    Mało faktur na duże kwoty. Jaki roczny obrót? miliard? więcej?Jaki zysk?
    Czemu nie stać cię na płacenie miesięcznie 1000 PLN lub nawet 2 razy tyle za
    pełnowartościowego księgowego z biura rachunkowego???

    Przekalkuluj sobie ten "biznes".

  • 20. Data: 2002-11-28 15:13:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > przyobiecany przez Pana Ministra 3,5% wzrost gospodarczy a tu taka dywersja.

    A mnie szlag trafia!!!
    Ja bym pozabijał pana ministra, panie urzędniczki ze skarbówki i wszelaka swołocz,
    darmozjadów i pierdzistołki , które nic nie
    wytwarzają pożytecznego, a jedynie utrudniają żywot normalnym obywatelom. I pierdolą
    , jacy są ważni i niezbędni.
    No i oczywiście księgowy niezbędny, bo kto normalny może spokojnie rozmawiać ze
    skarbową kontrolą- oni się kwalifikują jedynie do
    natychmiastowej utylizacji śmieci.