  • 1. Data: 2004-04-15 12:26:06
    Temat: Czy można skompensować VAT ???
    Od: Toga011<t...@o...pl>

    Jako ze jestem exporterem uslug wystawiam część faktur ze stawką
    zerową,
    natomiast oczywiście aby wykonac te usługę posiadam podwykonawców
    w kraju
    którzy fakturują mnie oczywiście ze stawką 22%.Wynikiem czego jest
    bardzo
    duża nadpłata Vat-u. Pytanie czy jest inna mozliwosć na odzyskanie
    tego VAT-u
    niż wystapienie do urzędu skarbowego - np. kompensata z dostawcą
    itp.

    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-15 12:37:53
    Temat: Re: Czy można skompensować VAT ???
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5lv0u$2k6$1@flis.man.torun.pl>, Toga011 wrote:
> [...]
    > w kraju
    > którzy fakturują mnie oczywiście ze stawką 22%.

    Uuuu... ;-) No to stary jesteś ugotowany, w moim US zarzucą Ci, że to
    lipa, kombinujesz, ukrywasz i w ogóle, przekrętas jesteś. Ja mam
    podwykonawców z zagranicy (co powinno uwiarygodniać temat), ale ponieważ
    klienci są z Polski, to klapa kompletna - 22% VAT, odsetki, podejrzenie
    celowego działania na niekorzyść budżetu poprzez fikcyjne eksportowanie
    wykonywanych usług... Taki paszkwil mi napisali, że jak mi się tu jutro
    kontrola skarbowa zjawi, to się nie zdziwię.

> [...]
    > tego VAT-u
    > niż wystapienie do urzędu skarbowego - np. kompensata z dostawcą

    Nie. Wyłącznie zwrot lub rozliczanie w kolejnych okresach.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-04-15 16:42:53
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-04-15 14:26, Użytkownik Toga011 napisał :

> [...]
    > tego VAT-u
    > niż wystapienie do urzędu skarbowego - np. kompensata z dostawcą

    i tu mamy pierwsze plusy przystąpienia do UE. Po 1.V musisz rozszerzyć
    działalność o handel, kupować wewnątrzwspólnotowo z innego kraju UE cuś
    z 0% VAT, wyliczać samemu sobie 22% należnego, 22% naliczonego,
    sprzedawać to cuś z 22% VAT i... wszystko komasować w jednej, jedynej
    deklaracji VAT-7(?) - handel + usługi - i mieć małą malutką nadwyżkę
    Vatu do zapłaty do US.

    cbdo

    andy_nek