  • 1. Data: 2011-11-25 16:44:05
    Temat: Czy można tak korygować.
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Moja firma dostarcza do pewnego biura Internet już od kilku lat.
    Dzisiaj okazało się, że omyłkowo obciążaliy ich kwotą 122 zamiast 100zł
    netto miesięcznie. 100zł widnieje na umowie o świadzenie usług.
    Chciałem wystawić faktury korygujące, na co właścicielka biura
    zaprotestowała i prosiła o inny sposób rozliczenia, poniważ uważa że będzie
    musiała składać korekty wszystkich miesięcznych deklaracji i płacić
    odsetki. Uzasadnia to tym, że usługa była świadczona poprawnie i nie ma
    mowy o obniżce ceny ani o zwrocie a jedynie o niezgodności umowy z fakturą.
    Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć jej racjom?

    pozdrawiam.

    Mateusz

  • 2. Data: 2011-11-25 19:46:57
    Temat: Re: Czy można tak korygować.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/25/2011 10:44 AM, Mateusz wrote:
> [...]
    > mowy o obniżce ceny ani o zwrocie a jedynie o niezgodności umowy z fakturą.
    > Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć jej racjom?

    Nie no hit.
    O niezgodnosci faktury z umową, to słyszałem, ale umowy z fakturą to
    jeszcze nie.

    Napisz jej aneks do umowy, że od początku usługi aż do dzisiaj kwota
    netto wynosi 122 zl i czesc. Zobaczymy czy bedzie protestować.
    A w rewanzu daj jej drugi aneks, ze od dzisiaj do xxx umowa bedzie na 78
    zl.

  • 3. Data: 2011-11-28 09:56:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Nov 2011, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie no hit.
    > O niezgodnosci faktury z umową, to słyszałem, ale umowy z fakturą to jeszcze
    > nie.

    :)

    > Napisz jej aneks do umowy, że od początku usługi aż do dzisiaj kwota netto
    > wynosi 122 zl i czesc. Zobaczymy czy bedzie protestować.
    > A w rewanzu daj jej drugi aneks, ze od dzisiaj do xxx umowa bedzie na 78 zl.

    "Aneks" chyba przyjęty jest na określenie "zmiany umowy"?
    Zastanawiam się czy "aneks wstecz" jest dobrym rozwiązaniem z formalnego
    p. widzenia. Mi się nie widzi.
    Jakby tak wyszło, że strony wyjaśniły sobie iż umowa *miała być* *średnio*
    na 100zł miesięcznie przez pewien okres, z czego najpierw 100zł/mc plus VAT
    (albo 122zł) a później przez taki sam okres 78zł i *prostują* treść umowy,
    to co innego (klient zauważył że już mu przysługuje zniżka i domaga się jej
    uwzględnienia) ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-11-28 11:07:19
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 10:56:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > to co innego (klient zauważył że już mu przysługuje zniżka i domaga się jej

    Nie ma żadnego problemu z alternatywnym rozliczeniem, po prostu dam rabat
    przy następnym zakupie.

    Moje pytanie dotyczy tego, czy faktycznie, jeśli wystawię faktury
    zmniejszające wartość sprzedabych usług to klientka będzie musiala składać
    korekty deklaracji za te wszystkie miesiące. Nie wystarczy, że zaksiąguje
    je i rozliczy z datą wystawienia korekty?

    pzdr,
    Mateusz

  • 5. Data: 2011-11-28 20:55:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, Mateusz wrote:

> [...]
    > korekty deklaracji za te wszystkie miesiące. Nie wystarczy, że zaksiąguje
    > je i rozliczy z datą wystawienia korekty?

    Niedawno był wątek zahaczający o tę tematykę, spróbuj odszukać.
    IMVHO przypadłoby korygować - faktura była błędna.

    pzdr, Gotfryd