  • 1. Data: 2006-01-31 21:39:50
    Temat: Czy można wystawić FV na zaliczkę 20%?
    Od: "Maciek" <m...@w...pl>

    Wiem, że faktury TRZEBA wystawiać na zaliczki przekraczające 50%, ale czy
    MOŻNA wystawić również na zaliczkę 20%, jeżeli klient się tego domaga?

  • 2. Data: 2006-01-31 21:55:30
    Temat: Re: Czy można wystawić FV na zaliczkę 20%?
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Maciek napisał(a):

    > Wiem, że faktury TRZEBA wystawiać na zaliczki przekraczające 50%, ale czy
    > MOŻNA wystawić również na zaliczkę 20%, jeżeli klient się tego domaga?

    Od 1 maja 2004 każda zaliczka musi być potwierdzona fakturą VAT

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 3. Data: 2006-02-01 00:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, Maciek wrote:

    > Wiem, że faktury TRZEBA wystawiać na zaliczki przekraczające 50%

    Masz zapłon... ten przepis zmienił się 1.V.2004!
    Teraz od każdej zaliczki MUSI być f-ra!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-01 10:57:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 01-02-2006 01:19, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Masz zapłon... ten przepis zmienił się 1.V.2004!
    > Teraz od każdej zaliczki MUSI być f-ra!

    a z czego to wynika? bo nie moge dojrzec takiego przepisu i zyłam w
    błogiej nieświadomości

  • 5. Data: 2006-02-01 12:00:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, gonia wrote:

    > a z czego to wynika?

    Z ustawy.

    > bo nie moge dojrzec takiego przepisu i zyłam w błogiej
    > nieświadomości

    DZIAŁ IV
    Obowiązek podatkowy

    Rozdział 1
    Zasady ogólne

    Art. 19.
    1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem [...lista...]
    [...]
    11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część
    należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-02-01 12:09:17
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 01-02-2006 13:00, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę,
    > obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

    ja sie nie pytałam o obowiązek podatkowy
    tylko o :
    "Teraz od każdej zaliczki MUSI być f-ra!"

  • 7. Data: 2006-02-01 12:09:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gonia wrote:
    > a z czego to wynika? bo nie moge dojrzec takiego przepisu i zyłam w
    > błogiej nieświadomości

    RMF w sprawie zwrotu...wystawiania faktur...
    z maja 2005
    par 13 i 14

  • 8. Data: 2006-02-01 14:11:12
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 01-02-2006 13:09, Użytkownik cef napisał:

    > RMF w sprawie zwrotu...wystawiania faktur...
    > z maja 2005
    > par 13 i 14

    ale tu jest mowa tylko o tym, kiedy następuje obowiązek wystawienia
    faktury, przy czym faktury na zaliczki traktowane są tak samo jak faktura
    a ustawa mówi, że osobom fizycznym faktury wystawia się tylko na żądanie

    ani ustawa ani to rozporządzenie moim zdaniem nie mówią, żę fakturę na
    otrzymaną zaliczkę "MUSI się" wystawić

    nie widzę nigdzie takiego nakazu ( poza obowiązkiem podatkowym, ale to
    co innego)

    i ja o to pytam

    g.

  • 9. Data: 2006-02-01 14:31:40
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    gonia napisał(a):

> [...]
    > otrzymaną zaliczkę "MUSI się" wystawić
    >
    > nie widzę nigdzie takiego nakazu ( poza obowiązkiem podatkowym, ale to

    Par. 17 tegoż rozporządzenia.
    "jeśli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub
    całość należności ...[ciach]...fakturę wystawia się nie później niż
    siódmego dnia od dnia ...".
    Czyli trzeba wystawić.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 10. Data: 2006-02-01 16:51:02
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 01-02-2006 15:31, Użytkownik W.R. napisał:

> [...]
    > "jeśli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub
    > całość należności ...[ciach]...fakturę wystawia się nie później niż

    ten par.akurat mówi o korygujących fakturach, o zaliczkowych mówi 14, a
    13 to mówi, że " Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od
    dnia wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 14 i 15." i
    co z tego?
    czy to oznacza, że faktury też wystawiasz wszystkim jak leci?? to po
    cholerę te kasy, skoro musisz wystawić fakturę?

    faktury zaliczkowe są po to, coby nabywca jak sie uprze mógł odliczyc
    zapłacony VAT, czego poprzednia ustawa z samej zaliczki mu nie
    umożliwiała - ja chcę się dowiedzieć gdzie jest napisane, że jest
    obowiązek wystawiania faktury w momencie zaliczki (właśnie sobie
    przypomniałąm, że w niektórych sklepach mają na kasach jako towar
    oznaczenie zaliczka, co chyba w tym świetle jest bardzo naganne?)