  • 1. Data: 2003-03-05 12:34:20
    Temat: Czy muszę dopłacać VAT do szkody AC ?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy istnieje możliwość likwidacji szkody AC (samochód na
    DG), tak żebym nie musiał dopłacać VATu?
    W tej chwili Hestia chce mi wypłacić odszkodowanie w kwocie netto, więc VAT
    muszę sam dopłacić. Wiem mogę go póżniej odliczyć, ale będzie to dla mnie
    problem, za małe przychody.
    Słyszałem, że można tak załatwić żeby warsztat dogadał się z
    ubezpieczycielem i wtedy oni rozliczają się ze sobą (tryb serwisowy), a mnie
    nic nie obchodzi, żadne płatności, faktury itp, odbieram tylko samochód.
    Jednak jak zadzwoniłem do Hesti na infolinię to powiedzieli mi ze faktura i
    tak
    będzie na mnie i VAT będę musiał doplacić i tak, bo inaczej wyszłoby że
    wystawili fakturę na siebie samych, a nie mogą tego robić.

    Jak więc w końcu jest, czy da radę załatwić sprawę tak żebym nie musiał
    wykładać tego VATu z własnej kieszeni?

    Mariusz