  • 1. Data: 2012-01-04 21:30:20
    Temat: Komputer kilkakrotnie ulepszany a likwidacja DG
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Był sobie komputer, wartość 2000 zł, rok np 2005

    rok 2005 - wymiana większości bebechów, żadna część nie kosztowała >3500,
    zaliczone w koszty

    rok 2007 - wymiana większości bebechów, żadna część nie kosztowała >3500,
    zaliczone w koszty

    rok 2009 - jak wyżej=wymiana większości bebechów, żadna część nie
    kosztowała >3500, zaliczone w koszty

    Likwidacja DG 2011

    remanent likwidacyjny, podstawa do obliczenia podatku do zwrotu:

    a) wartośc początkowa z 2005
    b) wartość początkwa z 2005 + wartośc wymienionych części /peryferiów 2007
    + wartość wymieniinych podzespołów 2009 ???

    Reasumując: czy ulepszenia /modernizacje powiększają wartość postawy do
    obliczenia podstku do zwrotu VAT przy likwidacji ? IMHO nie powinny, ale
    jak to interpretują specjaliści ze skarbówki ?

  • 2. Data: 2012-01-07 07:55:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2012, Marek wrote:

    > Był sobie komputer, wartość 2000 zł, rok np 2005
    >
    > rok 2005 - wymiana większości bebechów, żadna część nie kosztowała >3500,
    > zaliczone w koszty

    [...itede...]

> [...]
    > obliczenia podstku do zwrotu VAT przy likwidacji ? IMHO nie powinny, ale
    > jak to interpretują specjaliści ze skarbówki ?

    Przejrzyj archiwa.
    Pamiętam że ktoś wskazywał, iż w takim przypadku "wartość nabycia"
    powinna być wyznaczana wg wartości rynkowej z dnia przekazania do
    celów nie-DG. Jednak.
    Oczywiście, nie ma to "podparcia" w literze polskich przepisów,
    bo ta jest jaka jest, a jaka jest każdy widzi, na mój gust trzeba
    przejrzeć w którym miejscu owa "litera" jest sprzeczna z dyrektywmi
    UE (miałem w planie, ale jak dotąd nie poszukałem).
    Nie da się ukryć, że aby nie boksować się z betonem, najprościej jest
    taki sprzęt przez zamknięciem DG po prostu sprzedać.

    Coś jeszcze: skąd wziąłeś pomysł, żeby do określania wartości dla
    celów VAT brać wartość początkową dotyczącą podatku dochodowego
    i dotyczące jej zasady, a nie "nabycie w rozumieniu VAT"?
    Tak wprost szukając tekstem w ustawie, znalazłem takie uzasadnienie
    tylko dla budynków oddawanych dla "pierwszego zasiedlenia" :)
    W oparciu o zasady ogólne, wynikające z "przyłączenia" wg KC,
    jeśliby opodatkowaniu podlegała "wartość nabycia", to po prostu
    byłaby to suma wszystkiego co się *teraz* składa na ów przedmiot,
    niezależnie czy było "przyłączone w rozumieniu podatku dochodowego"
    czy nie. Źle mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-01-08 00:03:47
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przejrzeć w którym miejscu owa "litera" jest sprzeczna z dyrektywmi
    > UE (miałem w planie, ale jak dotąd nie poszukałem).

    Znalazłem coś takiego:
    http://biznes.onet.pl/jak-rozliczyc-sprzet-firmowy-p
    o-zakonczeniu-dziala,18490,4223882,1,prasa-detal
    Czyli jednak komputer za 2000 sprze 3 lat można wycenić na 500.
    Zastaniwaiam się, czy wycena według cen z allegro jesty akceptowana ? I co
    US, jak dg zakończyła się 31 a ja tą wycene zrobię np 10 stycznia ?

    > Nie da się ukryć, że aby nie boksować się z betonem, najprościej jest
    > taki sprzęt przez zamknięciem DG po prostu sprzedać.

    Ale w tym wypadku akurat nie mogę i tu jest zonk.

    > Coś jeszcze: skąd wziąłeś pomysł, żeby do określania wartości dla
    > celów VAT brać wartość początkową dotyczącą podatku dochodowego
    > i dotyczące jej zasady, a nie "nabycie w rozumieniu VAT"?
    Ja nie księgowy i wartość początkowa to dla mnie wartość nabycia. Możesz
    wyjasnić różnicę ?

  • 4. Data: 2012-01-12 08:23:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jan 2012, Marek wrote:

    > Zastaniwaiam się, czy wycena według cen z allegro jesty akceptowana ?

    Nie mam pojęcia, ale równocześnie nie wyobrażam sobie dla łatwo
    dostępnych towarów innego źródła danych, które byłoby trudniej poważyć
    w kwestii "rynkowości".

    > I co US, jak dg zakończyła się 31 a ja tą wycene zrobię np 10 stycznia ?

    A co ma być, skoro wycena ma być "na" a nie "w"?
    Trzeba określic ceny na okolice 31.XII i tyle.

    > Ja nie księgowy i wartość początkowa to dla mnie wartość nabycia. Możesz
    > wyjasnić różnicę ?

    ??
    Każda ustawa sobie - VAT to VAT, dochodowy to dochodowy.
    Jeśli je coś wiąże, to tylko wyraźne przepisy które wprost
    odwołują się z jednej ustawy do drugiej.
    Jest taki prawne pojęcie "ratio legis", sugeruje m.in., że skoro
    ustawodawca coś zapisał inaczej, to *chciał*, żeby znaczyło
    to co innego. Czyli "wartość początkowa" to jest CO INNEGO
    niż "wartość nabycia", z samych zasad prawnych.
    Wartość początkowa to *w szczególności* może być wartość nabycia,
    zresztą w rozumieniu samego PDoOF - przecież tam jest cała lista
    sposobów wyznaczenia WP.

    pzdr, Gotfryd