  • 1. Data: 2007-08-26 19:43:42
    Temat: Czy obowiazuje 2% przy pozyczce zagranicznej ?
    Od: "JK" <j...@o...eu>

    Witam,

    Zamierzam pozyczyc pieniadze w banku zagranicznym, na zakup mieszkania w
    kraju. Czy taka umowe trzeba rejestrowac w US ? I placic 2%.
    Skoro i pieniadze i umowa sa z zagranicy to pewno nie.

  • 2. Data: 2007-08-26 19:57:38
    Temat: Re: Czy obowiazuje 2% przy pozyczce zagranicznej ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JK wrote:
> [...]
    > kraju. Czy taka umowe trzeba rejestrowac w US ? I placic 2%.
    > Skoro i pieniadze i umowa sa z zagranicy to pewno nie.

    Ale ty nie jesteś z zagranicy.
    W takim przypadku zwykle biorą 1%.
    Tylko, że to dotyczy przypadków kiedy strona nie prowadzą działalności
    w tym zakresie.
    Pożyczka (a może kredyt?) w banku zagranicznym, tak samo jak i w polskim
    pod PCC nie podpada.

  • 3. Data: 2007-08-26 20:33:54
    Od: "JK" <j...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

> [...]
    > tym zakresie.
    > Pożyczka (a może kredyt?) w banku zagranicznym, tak samo jak i w polskim

    Może wyjasnie blizej - biore pozyczke z banku np. w Zurichu na zakup
    mieszkania w kraju. Bank i tak przesyla cala kwote sprzedajacemu mieszkanie,
    na jego konto, jak tylko podpiszemy Umowe Notarialna.
    Czy cos musze robic z naszym US ? Zakup i pozyczka dotyczy osoby prywatnej -
    nie firmy.
    Dzieki.

  • 4. Data: 2007-08-26 21:08:01
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2007 21:43:42 +0200, JK napisał(a):

    Hej :)

    > Zamierzam pozyczyc pieniadze w banku zagranicznym, na zakup mieszkania w
    > kraju. Czy taka umowe trzeba rejestrowac w US ? I placic 2%.
    > Skoro i pieniadze i umowa sa z zagranicy to pewno nie.

    Dwie sprawy, pierwsza podatek, druga deklaracja.

    Jeśli chciałbyś, żeby podatku nie było, to wyjście byłoby takie, że
    pożyczając te środki, musiałbyś umowę spisać za granicą i środki te winny
    być Ci tam wypłacone, bądź, lepiej - przelane na konto.

    Wynika to z ustawy o czynnościach cywilno prawnych, art. 1 ust. 4.

    Kwestia zgłoszenia faktu, czyli deklaracji, IMO skoro nie ma obowiązku
    podatkowego, nie ma też i deklaracji.

    Jeśli się mylę - poproszę o korektę ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-08-26 23:51:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JK wrote:

> [...]
    > mieszkanie, na jego konto, jak tylko podpiszemy Umowe Notarialna.
    > Czy cos musze robic z naszym US ? Zakup i pozyczka dotyczy osoby

    Nie musisz, jeśli chodzi o US
    Tylko zobacz w prawie bankowym jakie kwoty wolno ci ściągnąć do Polski i
    kiedy musisz o tym kogoś powiadomić. tego ci nie powiem, bo nie wiem.
    Z poza UE jest to 10 tyś Euro. Nie wiem ile w ramac krajów EU a w
    szczególności do Polski.

  • 6. Data: 2007-08-27 00:01:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jagna wrote:

    > Jeśli chciałbyś, żeby podatku nie było, to wyjście byłoby takie, że
    > pożyczając te środki, musiałbyś umowę spisać za granicą i środki te winny
    > być Ci tam wypłacone, bądź, lepiej - przelane na konto.

    A po co?

    Art. 9.
    Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:

    10) pożyczki udzielane:
    a) przez przedsiębiorców niemających na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej siedziby lub zarządu, prowadzących działalność w zakresie
    kredytowania oraz udzielania pożyczek,

  • 7. Data: 2007-08-27 06:06:59
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2007 19:01:33 -0500, witek napisał(a):

    :)

> [...]

    > a) przez przedsiębiorców niemających na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej siedziby lub zarządu, prowadzących działalność w zakresie

    No popatrz, a ja się zadowoliłam art. 4 ;)
    Dzięki za korektę :)

    Przy okazji mojego niedopatrzenia mamy tu podstawę prawną i do pożyczek
    zagranicznych od innych podmiotów niż banki ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 8. Data: 2007-08-27 07:51:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jagna wrote:
> [...]
    >
    > Przy okazji mojego niedopatrzenia mamy tu podstawę prawną i do pożyczek
    > zagranicznych od innych podmiotów niż banki ;)

    Chyba byłbym święty jakby było tak prostu.
    Pogrzeb jeszcze w prawie bankowym co do ściągania takiej gotówki do Polski.