  • 1. Data: 2008-04-16 18:13:47
    Temat: Czy od zachowku w tym roku trzeba zaplacic podatek?
    Od: Tati <m...@g...com>

    Zachowek bedzie placil siostrzeniec.

  • 2. Data: 2008-04-17 08:16:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 20:13:47 +0200, Tati napisał(a):

    > Zachowek bedzie placil siostrzeniec.

    Tak sobie myślę....
    Czyj siostrzeniec? Twój czy spadkodawcy? Bo jeśli spadkodawcy, to skąd ten
    zachowek? A jak zachowek jest nienależny, to jest to raczej darowizna a nie
    zachowek....

  • 3. Data: 2008-04-17 09:07:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 08:16:20 +0000, jureq napisał(a):

> [...]
    > zachowek? A jak zachowek jest nienależny, to jest to raczej darowizna a nie

    Sorry nie mogę zrobić cancel a wyszła mi głupota. Nie należy odpowiadać na
    posty, jak się człowiek niezbyt jeszcze obudził......

  • 4. Data: 2008-04-17 11:35:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Apr 2008, Tati wrote:

    > Zachowek bedzie placil siostrzeniec.

    "Mało danych", IMHO.
    Przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    +++
    Art. 1
    1. Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej „podatkiem", podlega
    [...]
    [...]
    5) zachowku, jeżeli uprawniony nie uzyskał go w postaci uczynionej przez
    spadkodawcę darowizny lub w drodze dziedziczenia albo w postaci zapisu;

    W PCC wymieniony nie jest.
    Wnioski (moje, nie jestem doradcą):
    - jakby trzeba było od spadku zapłacić podatek, to od zachowku też
    - na tej samej zasadzie można skorzystać ze zwolnienia, jeśli można

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-04-17 17:29:59
    Od: Tati <m...@g...com>

    syn mojej siostry-spadkobierca