    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy płatnik zapłacił zaliczke z umowy zlecenia?
    Date: Fri, 29 Apr 2011 07:53:14 +0000 (UTC)

    Zleceniobiorca posiada kopię umowy, kopię rachunku, kopię KW. Nie dostał
    PIT-11. Istnieje obawa, że zleceniodawca nie zapłacił zaliczki. Niby
    zleceniobiorcy nie powinno to obchodzić, ale czy rzeczywiście? Co będzie
    jeśli np za 4 lata zleceniodawca stwierdzi: "nie zapłaciłem całej kwoty z
    rachunku tylko jej część, nie pobrałem od tej kwoty zaliczki, tylko
    całość wypłaciłem zleceniobiorcy". Czy rzeczywiście zleceniobiorca nie
    będzie musiał zapłacić tego podatku? Nie mając jednocześnie możliwości
    dochodzenia zapłaty reszty kwoty z rachunku z powodu przedawnienia. Czy
    można dowiedzieć się z US czy ta zaliczka została wpłacona?