  • 1. Data: 2005-01-04 22:40:53
    Temat: Czy po zamknieciu DG mam takie same prawa, jak przed jej otworzeniem?
    Od: Ronin <r...@s...pl>

    Postaram sie opisac to najprosciej jak potrafie. Prosze o pomoc.

    1. Jestem tlumaczem i pracuje na umowy o dzielo. Wystawiam do nich
    rachunki zleceniodawcom (jako osoba fizyczna).

    Chce otworzyc DG i wejsc w VAT. Czy jesli za jakis czas zamkne firme, to
    bede mogl nadal pracowac tak jak dotychczas? Jako osoba bez DG, na umowy
    o dzielo, wystawiajaca rachunki, rozliczajaca się raz w roku z PIT-a i
    majaca generalnie swiety spokoj?

    Chodzi o to, czy jak sie zamknie firme, to wraca sie automatycznie do
    stanu sprzed otwarcia DG, czy tez za człowiekiem ciagna sie jakies
    "smrody" :)

    2. Gdy wspolpracowalem z wydawnictwem jako osoba fizyczna,
    podpisywalismy umowe o dzielo. A jak to bedzie, gdy bede mial DG? Czy tu
    tez mozna stosowac umowe o dzielo, czy jakas inna?

    3. Generalnie sprawa jest taka, ze podpisalem umowe o dzielo na
    napisanie pewnego programu komputerowego. Potem sie okazalo, ze gosc
    chce ode mnie FV. Wiec zaloze DG, ale czy moge wystawic FV do umowy o
    dzielo, ktora podpisalem jeszcze jako osoba fizyczna? Jesli nie, to jak
    to ugryzc? Bo cos mi sie obilo o uszy, ze do umow o dzielo nie moze byc
    FV, bo to jest tylko umowa dla osob fizycznych. Ale to chyba jakas bzdura?

    Z gory wielkie dzieki.
    W ramach rewanzu w osobnym watku opisuje jak to w koncu wyszlo z tym
    VAT-em w przypadku osob bez DG, zarabiajacych powyzej 10 000 Euro