  • 1. Data: 2004-03-18 20:13:58
    Temat: Czy rodzice mogą odliczyć?
    Od: "Sławek (onet)" <s...@p...onet.pl>

    W 2003 roku od 20 stycznia do 20 października byłem zatrudniony w prywatnej
    firmie (umowa o pracę na czas określony). Wcześniej nigdzie nie pracowałem.
    Następnie od 12 listopada podjąłem inną pracę (również umowa o pracę). W
    okresach "przejściowych" byłem zgodnie z przepisami zarejestrowany w
    Urzędzie Pracy jako bezrobotny. Równocześnie studiuję na studiach płatnych.
    Z poniesionych wydatków na czesne wynika, że mogę odliczyć od podatku
    maksymalną kwotę 760 zł. (dowody wpłaty są na moje imię i nazwisko). Problem
    polega jednak na tym, że pobrane zostały mi bardzo małe zaliczki na podatek
    dochodowy. Łącznie tylko 113,10 zł. Pytanie moje brzmi: czy w związku z tym
    poniesione wydatki na moją naukę w szkole wyższej może odliczyć rodzic?
    Jeśli tak pod jakimi warunkami? Dodam, że mam dwie sprzeczne informacje na
    ten temat. Otóż Urząd Skarbowy stoi na stanowisku, że nie. Natomiast jeden z
    doradców podatkowych, twierdzi, że może te wydatki odliczyć rodzic. Podstawę
    prawną ma stanowić tutaj obowiązek alimentacyjny wynikający z Kodeksu
    rodzinnego oraz ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak jest
    faktycznie?

    Sławek