  • 1. Data: 2009-04-30 11:22:17
    Temat: Czy rząd ma prawo wprowadzać podatek "ekologiczny"?
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Witam,

    Bardzo wzburzył mnie nowoprojektowany podatek od samochodów.
    Mam nadzieję, że nie będzie wprowadzony.
    Jednak nasuwa się pytanie bardziej ogólnie.
    Czy jakikolwiek rząd ma prawo wprowadzać podatek, powołując się na czynniki
    ekologiczne?.
    Woda, powietrze, przestrzeń kosmiczna i inne tego typu sprawy są jak na
    razie dobrem powszechnym można powiedzieć własnością wszystkich ludzi.
    Czy nie jest to zawłaszczanie praw do nich przez rządy lub organizacje?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-30 11:23:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tadeusz pisze:
> [...]
    > razie dobrem powszechnym można powiedzieć własnością wszystkich ludzi.
    > Czy nie jest to zawłaszczanie praw do nich przez rządy lub organizacje?

    Powód dobry, jak każdy inny. Jak wiadomo, podatek dochodowy
    wprowadzono w USA na czas wojny. Wojna się skończyła, a podatek jest. I
    to bez żadnego konkretnego powodu.

    Chcieliście unię, to macie. Od września nawet zwykłej żarówki nie
    kupisz :) :) :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-30 11:31:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 13:23:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Chcieliście unię, to macie. Od września nawet zwykłej żarówki nie
    > kupisz :) :) :)

    Termometry lekarskie, żarówki, .... Co następne? Telewizory plazmowe?

  • 4. Data: 2009-04-30 11:33:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Termometry lekarskie, żarówki, .... Co następne? Telewizory plazmowe?

    Po głupocie z żarówkami już nic mnie nie zdziwi. Choć nie, jedno mnie
    dziwi - jak ludzie muszą być głupi, aby uważać, że unia jest motorem
    rozwoju?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-30 11:45:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > [...] ludzie muszą być głupi, aby uważać, że unia jest motorem
    > rozwoju?

    Słuszna uwaga.

    Przecież wiadomo nie od dzisiaj, że motorem (wszelkiego?) rozwoju jest
    lenistwo.

    Gdybyśmy nie byli aż tak leniwi, jak jesteśmy, to pewnie do dzisiaj
    podatki liczylibyśmy "na palcach" i płacili je w tym co aktualnie
    wyprodukujemy, wyhodujemy albo upolujemy ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-04-30 13:55:54
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Bardzo wzburzył mnie nowoprojektowany podatek od samochodów.

    Na nowe, ładne fury to sobie popatrzymy, bo starych nie będzie wolno kupić.
    A żarówki to kupimy na Białorusi, dobrze że granica blisko. Jak nie będzie
    chleba, to będziemy jeść bułki...

  • 7. Data: 2009-04-30 13:57:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wt pisze:

    > Na nowe, ładne fury to sobie popatrzymy, bo starych nie będzie wolno kupić.
    > A żarówki to kupimy na Białorusi, dobrze że granica blisko. Jak nie będzie
    > chleba, to będziemy jeść bułki...

    Już widzę te nagłówki w Wyborczej: Policjanci znaleźli w mieszkaniu
    1000 nielegalnych żarówek. Właściciel mieszkania został przez sąd
    aresztowany na 3 miesiące. Skarb państwa stracił 50 tysięcy złotych".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-04-30 17:23:24
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A żarówki to kupimy na Białorusi, dobrze że granica blisko. Jak nie będzie
    > chleba, to będziemy jeść bułki...

    Dziś buntujemy się o żarówki, stare auta. Jako zabytki będą istnieć.
    Firma z Afryki chciała kupić w Polsce staromodne żelazka z duszą. Nie
    produkuje się:-)
    Czemu ja nie chce kupić lampy naftowej, rydwanu, telewizora Wisła, kożucha z
    niedźwiedzia polarnego, zbroi rycerskiej, itp ? :-)
    Z następcą żarówki też się zaprzyjaźnimy.

  • 9. Data: 2009-04-30 17:27:18
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "tadeusz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jakikolwiek rząd ma prawo wprowadzać podatek, powołując się na
    > czynniki ekologiczne?.

    Tak

    > Woda, powietrze, przestrzeń kosmiczna i inne tego typu sprawy są jak na
    > razie dobrem powszechnym można powiedzieć własnością wszystkich ludzi.

    Kup sobie działkę na Marsie. Dla prawnuków :-)

    > Czy nie jest to zawłaszczanie praw do nich przez rządy lub organizacje?

    Jest. I co z tego ?

  • 10. Data: 2009-04-30 20:08:49
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > z niedźwiedzia polarnego, zbroi rycerskiej, itp ? :-)
    > Z następcą żarówki też się zaprzyjaźnimy.
    Problem w tym, że te nowe lampy są gorsze i znacznie droższe od tych
    starych. Próbowałem zrobić sobie nowocześnie oświetlone miejsce pracy i nie
    udało się znaleźć elementów spełniających wymagania.