  • 1. Data: 2006-01-22 21:34:30
    Temat: Czy taka faktura jest prawidłowa?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Liczona od cen brutto. Czy są wszystkie konieczne pozycje?
    Rozumiem, że stawek VAT przy każdym wierszu tabelki być nie
    musi i w sumie lepiej je wywalić, bo się nie sumują do tej
    kwoty, która jest poniżej (wyliczonej wg wzoru brutto*22/122).

    http://www.zagle.org.pl/faktura_brutto.jpg
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-01-23 23:44:13
    Temat: Re: Czy taka faktura jest prawidłowa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, Samotnik wrote:

> [...]
    > musi i w sumie lepiej je wywalić, bo się nie sumują do tej
    > kwoty, która jest poniżej (wyliczonej wg wzoru brutto*22/122).

    Źle rozumiesz :]
    To jest FAQ, czyli standardowy post o treści "dostałem od
    kontrahenta źle policzoną fakturę i w moim programie
    stawki się nie sumują" ;> (a winien jest PROGRAM!).
    Powód: jest kilka POPRAWNYCH, dopuszczonych przez przepisy
    metod rachowania podatku.
    Nie mniej niż 4, nie licząc ich kombinacji.
    Słowa "podatnik może" oraz "może być stosowany również"
    podkreślałem w poście obok - zajrzyj :) (inny wątek)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-24 05:38:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

> [...]
    > Słowa "podatnik może" oraz "może być stosowany również"
    > podkreślałem w poście obok - zajrzyj :) (inny wątek)

    Gotfryd - ale czy ta faktura jest prawidłowa, tzn. czy zawiera wszystkie
    wymagane pozycje? :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-01-24 13:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006, Samotnik wrote:

> [...]
    [...]
    > Gotfryd - ale czy ta faktura jest prawidłowa, tzn. czy zawiera wszystkie
    > wymagane pozycje? :)

    IMO tak.
    Uzasadnienie: par.9 nie wymaga (przy poszczególnych pozycjach)
    podawania wartości brutto, wymaga podania ceny netto i wartości netto.
    Par.12 zawiera tekst: "jako cenę jednostkową wykazuje się cenę wraz
    z kwotą podatku (cenę brutto), a zamiast wartości sprzedaży netto
    wykazuje się wartość sprzedaży brutto"

    Cena jednostkowa brutto jest ? - jest.
    Wartość jednostkowa brutto jest ? - jest.
    Obie "zamiast"

    Tabelka opisana "w tym" pełni rolę tabelki pomocniczej "wg stawek
    podatku".

    Czego ci brakuje? wymień numer pozycji wg rozporządzenia!
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-24 15:34:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
> [...]
    > podatku".
    >
    > Czego ci brakuje? wymień numer pozycji wg rozporządzenia!

    No właśnie chyba mi niczego nie brakuje i chciałem się upewnić :)
    --
    Samotnik