  • 1. Data: 2012-04-25 13:11:13
    Temat: Czy to można zaliczyć w koszty?
    Od: Marek <9...@a...pl>

    W ubiegłym roku zawiesiłem DG z dniem 31 maja. Mam pytania:
    1. czy składki ZUS płacone w czerwcu (za maj)
    2. opłaty za telefon stacjonarny i internet (umowa do XI/2013)
    płacone w okresie zawieszenia
    mogą być zaliczone do kosztów DG i uwzględnione w rozliczeniu
    rocznym podatku dochodowego?

    --
    dziękuję za pomoc
    Marek

  • 2. Data: 2012-04-26 06:29:08
    Temat: Re: Czy to można zaliczyć w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2012, Marek wrote:

> [...]
    > płacone w okresie zawieszenia
    > mogą być zaliczone do kosztów DG i uwzględnione w rozliczeniu

    IMO 3x tak.
    1. w częsci "społecznej" może być odliczone od podstawy (zamiast
    zaliczania w KUP), IMO nie widać również przeszkody dla kosztu dla
    DG, bo licza się składki *zapłacone* (nawet, jakby były nienależne).
    Uwaga, to zastrzeżenie (że moga być nienależnie zapłacone) nie
    dotyczy zdrowotnej ("zapłacone zgodnie z przepisami").
    A 2. to oczywiscie "zachowanie zródła przychodu".

    pzdr, Gotfryd