  • 1. Data: 2013-05-09 18:22:00
    Temat: Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    Jezeli tak to do ilu lat wstecz?Chodzi o to ze jako nierezydent
    powinienem chyba placic podatek od odsetek wylacznie w kraju ktorym
    mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze orientuje).Czy zwroca mi w
    Polsce zaplacony podatek wstecz?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-05-09 18:42:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek wrote:
> [...]
    > powinienem chyba placic podatek od odsetek wylacznie w kraju ktorym
    > mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze orientuje).Czy zwroca mi w

    sorry, jesli chodzi o podatek od odsetek to on nie jest imienney i w
    zasadzie mozesz sie isc bujac.
    Od momentu, wktorym powiadomisz bank, ze jestes nierezydentem i zalozysz
    konto dla nierezydenta bank zacznie ci podatek naliczac inaczej.

    korekte pit i tego co na pit mozesz zlozyc za 5 (prawie 6) lat wstecz.

  • 3. Data: 2013-05-10 01:06:05
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    > sorry, jesli chodzi o podatek od odsetek to on nie jest imienney i w
    > zasadzie mozesz sie isc bujac.
    Myslalem ze dostalbym z banku jakies zaswiadczenie o wysokosci
    zaplaconego podatku za kazdy rok (tak jest w Niemczech) i z tym moglbym
    isc do urzedu o zwrot.
    > Od momentu, wktorym powiadomisz bank, ze jestes nierezydentem i zalozysz
    > konto dla nierezydenta bank zacznie ci podatek naliczac inaczej.

    Czy jest to 5 % jak chyba gdzies wyczytalem? czyli bede musial placic
    podwojnie podatek bo w Polsce i Niemczech?

  • 4. Data: 2013-05-10 02:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek wrote:

    > Myslalem ze dostalbym z banku jakies zaswiadczenie o wysokosci
    > zaplaconego podatku za kazdy rok (tak jest w Niemczech) i z tym moglbym
    > isc do urzedu o zwrot.

    Nie bo bank nie robi takich zestawień, W momencie naliczania odsetek,
    czesc idzie do wspolnego wora i to jest koniec.

    Poniewaz konto miales jako rezydent to tak zostales opodatkowany.

    > Czy jest to 5 % jak chyba gdzies wyczytalem? czyli bede musial placic
    > podwojnie podatek bo w Polsce i Niemczech?

    w Polsce będzie to 5% i na to dostaniesz papierek.
    Jak sie to rozlicza w niemczech nie pamietam.