  • 1. Data: 2005-07-06 06:34:19
    Temat: Czy w czasie zawieszenia dzialanosci zgloszenie o byciu vatowcem traci waznosc ???
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    Zalozylem dzialalnosc gospodarcza i zglosilem w US ze chce byc vatowcem.
    Ale firma nie dzialala to znaczy nie bylo zadnego wplywu - zadna faktura
    nie zostala wystawiona.
    Po kilku miesiacach wznowilem dzialanosc i zaczely wplywac pieniadze i
    skorzystalem z tego ze juz jestem vatowcem - przeciez juz raz sie
    wczesniej (kilka miesiecy) zdeklarowalem.
    A teraz urzad skarbowy twierdzi ze nie moge odliczyc vat poniewaz
    powinienem zlozyc po wznowieniu dzialanosci kolejny formularz o byciu
    vatowcem.
    US wczeniej mnie przekonywal ze firma zaczyna dzialac z dniem wplyniecia
    pierwszej faktury a teraz twierdzi ze musze oddac caly vat ktory
    odliczlem od kosztow bo powinienem jeszcze raz zlozyc papier.
    Bardzo prosze o pomoc...
    Przemyslaw Wolski

  • 2. Data: 2005-07-06 07:23:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Marsjasz wrote:

> [...]
    > zadna faktura nie zostala wystawiona.
    > Po kilku miesiacach wznowilem dzialanosc i zaczely wplywac pieniadze i

    Najważniejsze pytanie ile to jest "Kilka"? Jeśli >=6 to US ma rację.
    Art 97 p. 15 ustawy
    Poza tym czy w jaikolwiek sposób zgłaszałeś "zawieszenie"?

  • 3. Data: 2005-07-06 08:58:16
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    jureq napisał(a):

    > Najważniejsze pytanie ile to jest "Kilka"? Jeśli >=6 to US ma rację.
    > Art 97 p. 15 ustawy
    > Poza tym czy w jaikolwiek sposób zgłaszałeś "zawieszenie"?

    nie bo urzad powiedzial ze nie trzeba zawieszac dzialanosci jesli nie
    wplynely zadne pieniadze na konto...
    to bylo jakby rozpoczecie dzialanosci z poslizgiem...
    nie zglaszalem...
    dzieki za odpowiedz...
    Mars

  • 4. Data: 2005-07-06 09:22:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <dag6ov$404$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marsjasz wrote:

    > nie bo urzad powiedzial ze nie trzeba zawieszac dzialanosci jesli nie
    > wplynely zadne pieniadze na konto...
    > to bylo jakby rozpoczecie dzialanosci z poslizgiem...
    > nie zglaszalem...

    Słuchaj pań z okienka to daleko zajdziesz... :(

    Jeśli od zgłoszenia VAT-R nie było - teraz nie pamiętam dokładnie - albo
    sprzedaży, albo złożonej deklaracji VAT-7 (chociaż o ile pamiętam to
    deklaracje trzeba składać choćby zerowe) przez 6 miesięcy, to przestajesz
    być VATowcem, niezależnie od tego, co pani z okienka mówi.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-07-06 10:46:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jul 2005, Marsjasz wrote:

    > + to bylo jakby rozpoczecie dzialanosci z poslizgiem...

    Przecież DG IMO da się zacząć "z poślizgiem" (czyli w terminie
    późniejszym niż "zamierzony"). Ale wtedy stosowne papiery składa
    się stosownie później - a nie "jakby"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)