  • 1. Data: 2005-03-15 22:48:31
    Temat: Czy w firmie programistycznej musi byc komputer? :)
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Z gory dziekuje wszystkim, ktorzy maja cierpliwosc do moich postow :)
    Przeczytalem juz pare ksiazek o prowadzeniu DG, ale wciaz mam tyle pytan ...
    A dopiero zaczynam.

    No dobrze, do rzeczy:
    Chce otworzyc 1-os. DG pt. pisanie i sprzedaz oprogramowania.

    Tak naprawde nie chce mi sie siedziec w lokalu, ktory wynajme na potrzeby
    firmy, bo najlepiej pracuje mi sie w domu.
    1. Czy ktos moze sie przyczepic, ze firma sprzedaje swoje oprogramowanie, a
    w lokalu nie ma komputera i kompilatora, na ktorych oprogramowanie to
    zostalo stworzone? Mozna to jakos obejsc?

    2. Czy jak kupie "na firme" laptopa i zaksieguje go jako srodek trwaly
    wykorzystywany w 100% do DG, to moge legalnie zabierac go sobie do domu?
    ("chce popracowac po godzinach").

  • 2. Data: 2005-03-15 23:42:49
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > 2. Czy jak kupie "na firme" laptopa i zaksieguje go jako srodek trwaly
    > wykorzystywany w 100% do DG, to moge legalnie zabierac go sobie do domu?
    > ("chce popracowac po godzinach").

    Zawsze możesz go zabrać do domu "nielegalnie" i przy okazji
    mieć za darmo ten niepowtarzalny dreszcz emocji, towarzyszący
    popełnianiu ciężkiego przestępstwa karno-skarbowego.
    Moja rada: noś go do domu nie w oryginalnym futerale,
    ale np. w zwyklej reklamówce, to śledzący Cię agenci skarbowi
    niczego nie będą podejrzewać.

    latet

  • 3. Data: 2005-03-15 23:55:39
    Od: "Olek" <f...@a...com>

> [...]
    > Moja rada: noś go do domu nie w oryginalnym futerale,
    > ale np. w zwyklej reklamówce, to śledzący Cię agenci skarbowi

    No dobrze, ale czy naprawde nie ma legalnego sposobu, zeby zabrac sobie
    firmowego laptopa do domu w celu ZWIAZANYM z DG? Po prostu mowie sobie
    "jutro nie ide do firmy, tylko pisze program w domu". Nie da rady?

  • 4. Data: 2005-03-16 02:35:33
    Od: "romek" <r...@a...com.pl>

    > No dobrze, ale czy naprawde nie ma legalnego sposobu, zeby zabrac sobie
    > firmowego laptopa do domu w celu ZWIAZANYM z DG? Po prostu mowie sobie
    > "jutro nie ide do firmy, tylko pisze program w domu". Nie da rady?
    Pewnie, że da - wystarczy dwa tygodnie wcześniej wysłać informację do US o
    takim zamiarze - w trzech egzemplarzach z opłaconymi znaczkami skarbowymi za
    7 zł. Powinni pozwolić...

  • 5. Data: 2005-03-16 03:02:21
    Od: "Olek" <f...@a...com>

> [...]
    > takim zamiarze - w trzech egzemplarzach z opłaconymi znaczkami skarbowymi

    O, widzisz!
    To juz cos. Mowisz powaznie?
    Czyli moge wyslac takie zawiadomienie, ze za 2 tygodnie zabieram firmowego
    laptopa do odwolania do mojego prywatnego mieszkania, w ktorym bede
    wykorzystywal go do pisania programu?

  • 6. Data: 2005-03-16 03:08:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <f...@a...com> napisal(a):

> [...]
    > Czyli moge wyslac takie zawiadomienie, ze za 2 tygodnie zabieram firmowego
    > laptopa do odwolania do mojego prywatnego mieszkania, w ktorym bede

    To nie takie proste - żeby pozwolili, musisz mieć niestety w KPiR
    minimum 50 pozycji miesięcznie. Inaczej US uznaje, że nie podatnik nie
    pracuje tak ciężko, żeby mu ten laptop był potrzebny w domu i wydaje
    decyzję odmowną.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-03-16 08:14:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, Olek wrote:

    >+ Tak naprawde nie chce mi sie siedziec w lokalu, ktory wynajme na potrzeby
    >+ firmy, bo najlepiej pracuje mi sie w domu.

    Coś stoi na przeszkodzie żeby "dom" (lokalizację) dopisać jako
    jedno z "miejsc wykonywania DG" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-03-16 10:19:30
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    > Coś stoi na przeszkodzie żeby "dom" (lokalizację) dopisać jako
    > jedno z "miejsc wykonywania DG" ??

    Nie chce, zeby kiedys, w razie ewentualnej kontroli, obcy ludzie mi sie po
    domu krecili. Co nie oznacza, ze mam cos na sumieniu. Po prostu nie lubie
    obcych :-)

  • 9. Data: 2005-03-16 11:35:44
    Od: "romek" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik "Olek" <f...@a...com> napisał w wiadomości

    > Nie chce, zeby kiedys, w razie ewentualnej kontroli, obcy ludzie mi sie po
    > domu krecili. Co nie oznacza, ze mam cos na sumieniu. Po prostu nie lubie
    > obcych :-)
    Za każdym razem jak będziesz chciał zabrać pudło do domu wystaw (jako DG)
    fakturkę sobie (jako OF) a jak wrócisz z domu rób odwrotnie :)

  • 10. Data: 2005-03-16 11:52:37
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d187hi$v5e$1@achot.icm.edu.pl>, "Olek" <f...@a...com>
    wrote:

    > O, widzisz!
    > To juz cos. Mowisz powaznie?

    Hmm. Mam nadzieję, że nie masz wątpliwości co do tego, kto w tym wątku
    jaja sobie z Ciebie robi.

    --
    pozdrawiam
    Jarek