  • 1. Data: 2005-03-15 22:50:58
    Temat: Czy zakres dzialalnosci moze byc dowolnie szeroki?
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Generalnie chce zajmowac sie pisaniem oprogramowania, ale na przyklad lubie
    robic zdjecia i pomyslalem, ze moglbym kupic "na firme" jakis dobry aparat
    fotograficzny, zeby odliczyc sobie od niego VAT, a tym samym miec go taniej.
    Czy moge spokojnie rozszerzyc sobie dzialalnosc o uslugi fotograficzne, choc
    doskonale wiem, ze nie bedzie na to klientow? Czy ktos moze sie tu do czegos
    przyczepic?

  • 2. Data: 2005-03-15 23:39:43
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > aparat fotograficzny, zeby odliczyc sobie od niego VAT, a tym samym miec

    Pragnę tylko zwrócić uwagę na 1 szczegół:
    jesli kiedyś zamkniesz działalnosc, wciąż mając ów aparat,
    to ten VAT będziesz musiał urzędowi oddać - dokładnie wg
    ceny zakupu aparatu, a nie wg jego wartosci w momencie
    zamykania DG.

    Oczywiscie sa rozne sposoby na obejscie tej niedogodnosci,
    ale to już niech inni napiszą.

    latet

  • 3. Data: 2005-03-15 23:53:00
    Od: "Olek" <f...@a...com>

> [...]
    > to ten VAT będziesz musiał urzędowi oddać - dokładnie wg
    > ceny zakupu aparatu, a nie wg jego wartosci w momencie

    Tak, wiem ...

  • 4. Data: 2005-03-17 20:09:26
    Od: "WojtekPL" <l...@U...pl>

    Użytkownik "Olek" <f...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    choc
    > doskonale wiem, ze nie bedzie na to klientow? Czy ktos moze sie tu do

    Witam,

    Jestem lajkonikiem w tych sprawach ale też swego czasu miałem ten problem.
    Jedna - znająca się na rzzczy osoba podpowiedziała mi, że z pewnymi ZDG może
    wiązać się m.in.:

    Może wiązać sie z pozwoleniem wodnoprawnym.
    Może wiązać sie z opłatą środowiskową
    może wiązac sie z koncesją
    Może wiązać sie z koncesją/zezwoleniem

    W prawdzie jest to daleko od fotografii, ale bliskie tematu postu więc się
    może komuś jeszcze przyda.

    Tak więc po co robić sobie zbędne problemy kosztam 50pln.

    Pozdrawiam

    WojtekPL

  • 5. Data: 2005-03-17 21:02:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "WojtekPL" <l...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc się może komuś jeszcze przyda.
    >
    > Tak więc po co robić sobie zbędne problemy kosztam 50pln.

    te problemy zachodzą dopiero gdy faktycznie wykonujesz działalność, a ni
    ekiedy ją tylko zgłosiłeś
    np miałem zgłoszony "handel artykułami poch. krajowego i zagr." i nie
    musiałem załatwiać pozwolenia na handel bronią, alkoholem ani zwierzętami bo
    po prostu nimi nie handlowałem,

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 6. Data: 2005-03-18 09:27:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2005, WojtekPL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Może wiązać sie z opłatą środowiskową
    >+ może wiązac sie z koncesją
    >+ Może wiązać sie z koncesją/zezwoleniem

    IMHO tak to nie działa :)

    Przeciw takiemu punktowi widzenia świadczą:
    - konieczność posiadania wpisu obejmującego dany rodzaj działaności
    PRZED ubieganiem się np. o zezwolenie - nawet na zgłoszenie
    (to jeszcze szczebel niżej :)) o "dostarczaniu internetu" nie
    mając wpisu w zakresie DG trzeba nastawić się na sprzeciw
    właściwego urzędu :)
    - był AFAIR wyrok NSA stwierdzający iż niemożliwość świadczenia
    danej usługi przed firmę (chodziło o rodzaj, w stylu - ale
    na pewno nie o TEN przykład - ze bank to musi być S.A.) nie
    jest powodem uznania wpisu do ewidencji (AFAIR chodziło
    o KRS, ale liczy się zasada) za nieprawidłowy - bo to wyjdzie
    dopiero w momencie próby SKORZYSTANIA z zapisu
    - przy takim podejściu jeśli prowadzący np. sprzedaż alkoholu
    utraciłby zezwolenie to między dniem utraty a dniem poprawienia
    wpisu miałby "nielegalny" wpis :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)