  • 1. Data: 2003-09-24 09:58:15
    Temat: Czy warto teraz kupić działkę - co z podatkiem VAT ?
    Od: "Wasyl" <s...@s...com>

    Mam możliwość kupienia jedną z dwóch działek budowlanych. Są one po
    sąsiedzku, ale jedna jest do kupienia od zaraz, a na drugą trzeba czekać do
    stycznia (właściciel musi czekać 5 lat ze sprzedażą działki - może m ktoś
    wyjaśni powód prawno-podatkowy takiej wypowiedzi). Jeśli chodzi o mnie to
    bardziej podoba mi się działka dostępna w styczniu. I teraz rodzą się
    pytania, co z podatkiem od zakupu gruntów od 01.01.2004. Czy utrzyma się ten
    sam co teraz czy jednak wzrośnie, i o ile ?
    Czy są jakieś inne ustawy, które spowoduje nie przewidywalne koszty z
    początkiem nowego roku.
    Proszę o poradę.

    Sylwek

  • 2. Data: 2003-09-24 12:12:10
    Od: "Łukasz" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Wasyl" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    (właściciel musi czekać 5 lat ze sprzedażą działki - może m ktoś
    > wyjaśni powód prawno-podatkowy takiej wypowiedzi).

    dostal dzialke w formie darowizny i skorzystal ze zwolnienia z podatku od
    darowizn, a tam jednym z wymogow jest posiadanie nieruchomosci przez min 5
    lat
    dokladniejsze szczegoly w ustawie o podatku od spadkow i darowizn

> [...]
    > sam co teraz czy jednak wzrośnie, i o ile ?
    > Czy są jakieś inne ustawy, które spowoduje nie przewidywalne koszty z

    podobno VAT ma pojsc w gore (ale to tylko jakies dzownienie gdzies daleko
    stad, wiec niech sie wypowie ktos kto wie dokladniej :))

    pozdrawiam
    Łukasz