  • 1. Data: 2003-09-23 20:52:34
    Temat: Dziedziczenie mieszkania
    Od: "Tomek Tatar" <tatar@usun_to.usenet.w.pl>

    Witam! Mam pare watpliwosci:

    1. Odziedziczylem mieszkanie po babci. Mam juz postanowienie sadu
    o przyznaniu spadku. Jak uzyskac teraz tytul prawny do lokalu, potrzebny
    do skorzystania z ulgi remontowej (rozumiem, ze wydatkow sprzed uzyskania
    tytulu nie moglbym odliczac)? Jak i gdzie sie to zalatwia i ile to moze
    potrwac?

    2. Z postanowieniem sadu powinienem isc do US, aby otrzymac m.in.
    postanowienie o zwolnieniu z opodatkowania (bylem zameldowany,
    mieszkanie jest wlasnosciowe/wspolnotowe, nie mam innego mieszkania).
    Czy jest jakis termin, w ktorym jestem do tego zobowiazany?

    3. Czy rozpoczynajacy sie w tym roku trzyletni okres ulgi remontowej
    oznacza,
    ze bede mogl odliczac wydatki na remont poniesione w 2004 i 2005 roku
    (zakladajac, ze ulga zostanie zniesiona - czy na tym polegaja prawa nabyte)?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

    --
    Tomek Tatar

  • 2. Data: 2003-09-24 08:40:48
    Temat: Re: Dziedziczenie mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tomek Tatar" <tatar@usun_to.usenet.w.pl> napisał w wiadomości
    > Witam! Mam pare watpliwosci:
    >
    > 1. Odziedziczylem mieszkanie po babci. Mam juz postanowienie sadu
    > o przyznaniu spadku.

    Czyli tytul prawny Pan ma...

> [...]
    > postanowienie o zwolnieniu z opodatkowania (bylem zameldowany,
    > mieszkanie jest wlasnosciowe/wspolnotowe, nie mam innego mieszkania).

    Nie...
    Nalezy zlozyc deklaracje podatku od spadkow ..
    w niej wpiuje Pan odizedziczone skladniki majatku i
    nie wlicza w podsawe opodatkowaina wlasnie tego mieszkania...

    > Czy jest jakis termin, w ktorym jestem do tego zobowiazany?

    Tak.ale nie amietam.... Najlepiej juz isc do US tam sa mile Panie i
    pomoga...

    Tak...

    Boguslaw