  • 1. Data: 2003-09-24 09:40:21
    Temat: samochod osobowy w firmie - paliwo i VAT
    Od: "Krzysztof M. Kazmierczak / redKK" <k...@m...pl>

    Czy dobrze zrozumialem, ze za faktur za paliwo do auta osobowego nie mozna
    odliczac VAT?
    W koszty wpisuje sie paliwo brutto?
    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-09-24 10:52:25
    Temat: Re: samochod osobowy w firmie - paliwo i VAT
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof M. Kazmierczak / redKK" <k...@m...pl>
    napisał w wiadomości news:bkroqk$fb2$1@topaz.icpnet.pl...
    > Czy dobrze zrozumialem, ze za faktur za paliwo do auta osobowego nie
    > mozna
    > odliczac VAT?
    > W koszty wpisuje sie paliwo brutto?

    Hola, hola! nie tak szybko...
    Od osobówek rzeczywiscie VAT-u nie odliczysz. Zakładając, że prowadzisz DG,
    że jesteś na KPiR i że samochód nie jest wprowadzony do ewidencji środków
    trwałych:
    - musisz prowadzić "ewidencję kosztów eksploatacji samochodu", w którą
    wpisujesz wszystkie wydatki związane z autem - paliwo w kwocie brutto, inne
    z zasady w kwocie netto,
    - musisz prowadzić "rejestr przebiegu pojazdu", w który wpisujesz wszystkie
    przypadki wykorzystywania samochodu do celów służbowych, mnożąc liczbę
    przejachanych kilometrów przez tzw. "kilometrówkę",

    Na koniec miesiąca MNIEJSZĄ z obu kwot wpisujesz do KPiR. To porwnanie
    robione co miesiąc, liczy się jednak naarstająco w ciągu roku. Tak więc np.
    jeśli w styczniu poniosłeś znaczny wydatek na eksploatację, to możesz go
    rozliczać przez kilka miesięcy. I odwrotnie - np. jednorazową długą podróż
    możesz rozliczać z zakupów paliwa za kolejne miesiące.

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-24 12:01:43
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > - musisz prowadzić "ewidencję kosztów eksploatacji samochodu", w którą
    > wpisujesz wszystkie wydatki związane z autem - paliwo w kwocie brutto,
    IMO nie trzeba, chyba że auto w wynajmie!!! od niedawna!

> [...]
    > przypadki wykorzystywania samochodu do celów służbowych, mnożąc liczbę
    > przejachanych kilometrów przez tzw. "kilometrówkę",
    uwaga - to już nieprawda! jednyne ograniczenie zaliczania w kup wydatków, to
    20.000 Euro wartości pojazdu w kontekscie amortyzacji i wydatków na
    ubezpieczenie.
    Jeśli >20kE wliczasz w kup tylko tyle, ile stanowi udział 20.000 w wartości
    pojazdu.

> [...]
    > rozliczać przez kilka miesięcy. I odwrotnie - np. jednorazową długą podróż
    > możesz rozliczać z zakupów paliwa za kolejne miesiące.

    Mogę się gdzie niegdzie mylić, powysze stosuje się IMHO jesli auto jest w
    ew. ŚT lub w leasingu.

  • 4. Data: 2003-09-24 13:37:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Irro napisał:
    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > DG,

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Mogę się gdzie niegdzie mylić, powysze stosuje się IMHO jesli auto jest w
    > ew. ŚT lub w leasingu.

    Mylic sie jak mylic, ale CZYTAĆ to by wypadał ZANIM sie dopowie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-09-24 14:30:09
    Od: "Krzysztof M. Kazmierczak / redKK" <k...@m...pl>

    BaLab napisał:

> [...]
    DG,
    > że jesteś na KPiR i że samochód nie jest wprowadzony do ewidencji środków

    Prowadze DG z KPiR, a auto jest wprowadzone do ewidencji. Co w takim razie z
    tym paliwem?
    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-09-24 14:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, Irro wrote:

> [...]
    >+ > do ewidencji środków trwałych:
    >+ > - musisz prowadzić "ewidencję kosztów eksploatacji
    [...]
    >+ uwaga - to już nieprawda!

    ...podstawę możemy prosić ? ;)

    [...]
    >+ Mogę się gdzie niegdzie mylić, powysze stosuje się IMHO
    >+ jesli auto jest w ew. ŚT lub w leasingu.

    Namieszałeś :) !
    Dokładnie tak jak BaLab pisał. Jak jest w ŚT to nic
    nie liczysz tylko faktury dzielisz na 2 kupki: "VAT
    odliczyć" i "dać brutto". I wszystko w koszt.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-09-24 14:37:10
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w wiadomości news:bks9fq$t50$1@topaz.icpnet.pl...

    > DG,
    >
    > Prowadze DG z KPiR, a auto jest wprowadzone do ewidencji. Co w takim
    > razie z
    > tym paliwem?

    Wówczas tak, jak Gotfryd pisał:

    > Jak jest w ŚT to nic nie liczysz tylko faktury dzielisz na 2 kupki: "VAT
    > odliczyć" i "dać brutto". I wszystko w koszt.

    Czyli faktury na benzynę wrzucasz w koszty w kwocie brutto, a vat-u nie
    odliczasz. Od reszty (mycie, wycieraczki, naprawy) możesz vat odliczyć, a w
    koszty wrzucasz netto.

    Jeśli auto na gaz, to (chyba???) vat można odliczyć w każdym przypadku.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-09-24 14:48:27
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > Jeśli auto na gaz, to (chyba???) vat można odliczyć w każdym przypadku.
    Nie :-(

    Tomek

  • 9. Data: 2003-09-24 15:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Jeśli auto na gaz, to (chyba???) vat można odliczyć w każdym przypadku.

    Dawno, nieprawda, no i ktoś już od Maddy za to oberwał ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-09-25 06:52:05
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    > Mylic sie jak mylic, ale CZYTAĆ to by wypadał ZANIM sie dopowie.
    spoko, spoko - jeśli jest w leasingu (co napisałem) oper., to nie ma go w
    ew. Ś.T., a przy okazji tak samo z innymi osobówkami (w ŚT).

    pozdrówko

    Irro