  • 1. Data: 2002-08-17 17:10:25
    Temat: Czy znacie jakąś pozycję podwójnie opodatkowaną?
    Od: "news" <j...@f...pl>

    Szukam i nie mogę znależć w przepisach podatkowych pozycji powójnie opodatkowanej.
    Wyjątek stanowią jedynie alimenty (nie na dzieci).Podatek od kwoty alimentów płaci
    bowiem ten co daje i ten co otrzymuje alimenty. Uważam to za kosmiczną bzdurę i
    szukam podobnych przypadków. Zaznaczam,że obie strony płacą identyczny podatek (przy
    nieuwzględnieniu całkowitego dochodu rocznego stron).

  • 2. Data: 2002-08-17 17:33:12
    Od: "enthomas" <e...@w...pl>

    Dla przykladu, co od razu przychodzi mi na myśl:
    1. Zysk spółki akcyjnej wypłacny w formie dywidendy akconriuszowi będącemu osobą
    fizyczną,
    2. Zysk spółki akcyjnej wypłacny w formie dywidendy akconriuszowi będącemu osoba
    prawną nie mogącą skorzystać z odliczenia podatku od dywidendy z powodu straty na
    własnej działalności,
    3. Przychody z nieodpłatnych świadczeń polegające na nieodpłatnym udostępnianiu
    nieruchomości do korzystania innym osobom.

    enthomas