  • 11. Data: 2018-05-17 10:17:40
    Temat: Re: Czyszczenie CEIDG
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-16 o 14:17, Liwiusz pisze:

    > Wykreślenie, czy wpisanie jako działalności zakończonej?

    Art. 61.
    1. W przypadku gdy wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o
    Działalności Gospodarczej nie zawiera
    numeru PESEL, z wyjątkiem wpisów dotyczących przedsiębiorców, o
    których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 ustawy zmienia-
    nej w art. 1, przedsiębiorca uzupełnia wpis o tę daną w terminie 2 lat
    od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
    2. Po upływie terminu określonego w ust. 1 Centralna Ewidencja i
    Informacja o Działalności Gospodarczej wykreśla
    przedsiębiorcę, którego wpis nie zawiera numeru PESEL.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2018-05-17 13:21:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 May 2018 18:30:04 +0200, w <5afc5c8c$0$687$65785112@news.neostrada.pl>,
    m <m...@g...com> napisał(-a):

    > To ja się zapytam, bo mnie ciekawi, jak oleję temat, to co się stanie że
    > mnie wykreślą?

    Zwrócą zapłacony VAT jako pobrany od nieistniejącego podmiotu ;)
    Po czym dowalą grzywnę za prowadzenie niezarej. DG ;)

  • 13. Data: 2018-05-18 11:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    m <m...@g...com> napisał(-a):

    >Zwrócą zapłacony VAT jako pobrany od nieistniejącego podmiotu ;)

    A gdzie tam. Uznaja, ze VAT sie slusznie nalezy, ale odliczano VAT od
    zakupow nieslusznie.
    I do zwrotu/doplaty, z odsetkami ...

    >Po czym dowalą grzywnę za prowadzenie niezarej. DG ;)

    J.

  • 14. Data: 2018-05-18 12:11:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to drugie - no chyba,
    żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

  • 15. Data: 2018-05-18 12:31:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A gdzie tam. Uznaja, ze VAT sie slusznie nalezy, ale odliczano VAT od
    > zakupow nieslusznie. I do zwrotu/doplaty, z odsetkami ...

    No ale to od dnia wykreślenia, a nie "wstecznie". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2018-05-18 12:32:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-18, ń <ń@ń.ń> wrote:

    > Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to drugie -
    > no chyba, żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

    Przecież od dawna te zgłoszenia są powiązane. Wysyłasz tylko do CEIDG,
    a dalej do poszczególnych urzędów idzie automatem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2018-05-18 16:08:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2018-05-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >[...]

    >No ale to od dnia wykreślenia, a nie "wstecznie". :)

    Wystarczy. Za pol roku sie zorientuja i kaza zaplacic :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-05-18 17:25:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ń,

    Friday, May 18, 2018, 12:11:35 PM, you wrote:

    > Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to
    > drugie - no chyba, żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

    Powiązali. Oprócz VAT.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2018-05-18 17:26:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wojciech,

    Friday, May 18, 2018, 12:32:38 PM, you wrote:

    > Przecież od dawna te zgłoszenia są powiązane. Wysyłasz tylko do CEIDG,
    > a dalej do poszczególnych urzędów idzie automatem.

    Oprócz VAT.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2018-05-18 17:48:51
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No znam niepowiązanych, są w CEDiG (jakoś z automatu przepisani z gminnych "bez
    wiedzy i zgody"), a w US/ZUS nie bo nie prowadzą.
    CEDiG jest deklaratywny, czy konstytutywny?

    -----