  • 1. Data: 2005-04-27 09:02:16
    Temat: DG PIT-37 Odliczenie ub. zdrowotnego - 7,75% czy 8,25%?
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    Witam,
    Mam DG (od listopada 2004) i jednoczesnie pracuje na etat.
    W 2004 zaplacilem skladke ub. zdrowotnego za listopad - 148,46zł.
    (Składkę za grudzień opłaciłem w styczniu i domyślam się, że będę mógł ją
    odliczyć w zeznaniu za 2005 r).
    Osiągnąłem dochód roczny 42PLN, z czego wyszło niecałe 7PLN podatku (wg.
    stawki liniowej 19%). Zapłaciłem zaliczki za listopad i grudzień w wysokości
    60PLN (w sumie).
    Z PIT'a wyszlo, że otrzymam zwrot tych nadpłaconych 60PLN, a dodatkowo reszte
    skladek za ub. zdrowotne moge odliczyc w PIT-37. Pytanie - ile?
    Po prostu 148,46zl minus 7zl odliczone od podatku w PIT-36L czy cos innego?
    W PIT-11 mam 1546,68zl składki na ub. zdrowotne.
    Z góty dzięki za pomoc.
    POzdrawiam,
    PS

  • 2. Data: 2005-04-28 08:00:28
    Temat: Re: DG PIT-37 Odliczenie ub. zdrowotnego - 7,75% czy 8,25%?
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Śmiech" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    innego?
    > W PIT-11 mam 1546,68zl składki na ub. zdrowotne.

    Na pewno nie 148,46zł. Odliczyć można tylko 7,75% podstawy wymiaru. Jak jest
    z podziałem tej kwoty pomiędzy te dwa pity to nie wiem.