  • 1. Data: 2002-05-22 07:47:32
    Temat: DG a ZUS
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    Mam watpliwosci co do rzetelnosci mojego ksiegwego. Otoz DG rozpoczelam
    1.12.2000 (pierwsza sprzedaz) i od tego czasu place ZUS. Natomiast po
    poczytaniu grupy zaczelam miec watpliwosci, czy nie powinnam placic od
    15.11.2000, bo taka data widnieje w zaswiadczeniu z UM jako planowany termin
    rozpoczecia DG?
    violeczka

  • 2. Data: 2002-05-22 08:57:59
    Temat: Re: DG a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 May 2002, violeczka wrote:

    >+ Mam watpliwosci co do rzetelnosci mojego ksiegwego. Otoz DG rozpoczelam
    >+ 1.12.2000 (pierwsza sprzedaz) i od tego czasu place ZUS. Natomiast po
    >+ poczytaniu grupy zaczelam miec watpliwosci,

    Moich wypowiedzi też ? ;)
    IMO jak najbardziej rzetelny księgowy - wpis w UM oparty jest
    o wymogi prawa gospodarczego, a tam jest "rozpocząć....nie wcześniej
    niż" (wpis).
    ZUS (upomnieli się pisemnie po otrzymaniu informacji z UM)
    powiedział (telefonicznie): "Acha...". W US się tłumaczyłem,
    bo w powiadomieniu machnąłem się o miesiąc :> (i nikt nie
    miał zastrzeżeń do tłumaczenia).

    >+ czy nie powinnam placic od
    >+ 15.11.2000, bo taka data widnieje w zaswiadczeniu z UM jako
    >+ planowany termin rozpoczecia DG?
    ********

    Będziesz się tłumaczyć z niewykonania planu ?? -;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-22 09:18:00
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > On Wed, 22 May 2002, violeczka wrote:
    >
    > Moich wypowiedzi też ? ;)
    Absolutnie nie.

> [...]
    > niż" (wpis).
    > ZUS (upomnieli się pisemnie po otrzymaniu informacji z UM)
    Nie upominali sie tylko znalazlam na liscie dys. watek, ze powinno sie
    placic od dnia z zaswiadczenia z UM i stad zaczely sie watpliwosci.

> [...]
    > miał zastrzeżeń do tłumaczenia).

    > ********
    >
    > Będziesz się tłumaczyć z niewykonania planu ?? -;)

    Rozumiem wiec ze wszystko jest w porzadku. Ksiegowego zmieniac nie musze :)
    Ufff.. uspokoiles mnie. Dzieki.
    violeczka

  • 4. Data: 2002-05-26 09:43:13
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "violeczka" <v...@p...onet.pl> skribis:

> [...]
    >15.11.2000, bo taka data widnieje w zaswiadczeniu z UM jako planowany termin

    wlasnie - od kiedy trzeba placic zus, i od kiedy rejestrowac sie jako dg w
    zus ?
    Od pierwszej sprzedazy ? A jezeli pierwsza sprzedaz jest np pol roku po
    dacie rozpoczecia dg we wniosku do UM ?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,

  • 5. Data: 2002-05-26 11:53:52
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    l/e/h wrote:
    > wlasnie - od kiedy trzeba placic zus, i od kiedy rejestrowac sie jako dg w
    > zus ? Od pierwszej sprzedazy ? A jezeli pierwsza sprzedaz jest np pol roku po
    > dacie rozpoczecia dg we wniosku do UM ?

    Od daty rozpoczecia DG podanej we wniosku zgłoszeniowym do EDG.
    --
    pjo

  • 6. Data: 2002-05-26 14:16:38
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

> [...]

    >15.11.2000, bo taka data widnieje w zaswiadczeniu z UM jako planowany termin

    co to jest UM ? Urzad miasta ? I o jakie zaswiadczenie chodzi ?

    Pozdrawiam, Leh

  • 7. Data: 2002-05-26 22:17:45
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik l/e/h <l...@...pl.invalid> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:l...@4...com..
    .
    > "violeczka" <v...@p...onet.pl> skribis:

    > co to jest UM ? Urzad miasta ? I o jakie zaswiadczenie chodzi ?

    Urzad Miasta. Zaswiadczenie o wpisie do ewidencji dzialalnosci gospodarczej.
    Jest tam pozycja "Data rozpoczecia dzialalnosci"
    Byla juz rozmowa od kiedy placic ZUS. Jedni twierdza, ze od momentu
    faktycznego rozpoczecia, czyli pierwszych czynnosci, np. zakupu na fakture.
    Ale mi ZUS naliczyl skladke od Daty z wpisu. Nie mówilem ze np. rozpoczalem
    pózniej bo tak nie bylo.
    Moim zdaniem konieczna jest wizyta we wlasciwym ZUSie. Róznie ZUSy
    postepuja.

    WS

  • 8. Data: 2002-05-27 06:16:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 May 2002, l/e/h wrote:

> [...]
    >+ >rozpoczecia DG?
    >+
    >+ wlasnie - od kiedy trzeba placic zus, i od kiedy rejestrowac sie jako

    Nie. Od *faktycznego rozpoczęcia działalności*.
    Na pewno jak zaczniesz podpisywać umowy z terminami rozpoczęcia
    - to te terminy są "w czasie DG", na przykład.
    Sprzedaż jest również (do tego nie do "ukrycia") dowodem prowadzenia
    DG. Ale jeśli "tylko" prowadzisz produkcję 'na magazyn' to to
    TEŻ jest DG (i jak ci udowodnią - to zaproszenie do karno-skarbowego).

    Kwestia czy zakupy są DG czy nie - jest sporna :| (IMHO zakupy
    'na firmę' *są* DG, zakupy 'na fakturę osobistą' - nie; jak nie
    VAT to nie ma sprawy - jest coś takiego jak "remanent początkowy",
    a jak VAT i tak nie da rady 'dostać' VAT przed rejestracją w US).

    >+ A jezeli pierwsza sprzedaz jest np pol roku po
    >+ dacie rozpoczecia dg we wniosku do UM ?

    Nie "sprzedaż" a "prowadzenie DG" !
    IMO bez znaczenia jak długo - jest prawdopodobne, że ZUS
    i US się upomną.
    Żeby uniknąc kontroli można się zgłosić samemu z infomacją
    (np. pismo) że z przyczyn róznych plan rozpoczęcia DG się
    zmienia i termin opóźnia.
    Mi ZUS posłał pismo :), bez dyskusji przyjęli zgłoszenie
    telefoniczne ("....acha ! To w porządku").
    Ale pół roku to nie czekałem ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-27 06:23:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ Byla juz rozmowa od kiedy placic ZUS. Jedni twierdza, ze od momentu
    >+ faktycznego rozpoczecia, czyli pierwszych czynnosci,

    Np. ja. Tym bardziej że sam ćwiczyłem.

    >+ Ale mi ZUS naliczyl skladke od Daty z wpisu. Nie mówilem ze np. rozpoczalem
    >+ pózniej bo tak nie bylo.

    Powoli. ZUS ci naliczył ?? Na jakiej podstawie ?
    Znaczitsia sami wystawili deklarację i posłali do domu ?? -:O !
    -:)

    >+ Moim zdaniem konieczna jest wizyta we wlasciwym ZUSie. Róznie ZUSy
    >+ postepuja.

    Bez przzesady :)
    "Mój" ZUS posłał mi pismo że "przypominają o obowiązku".
    Wystarczyło wyjaśnić (telefonicznie)

    Pozdrowienia - Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-27 18:07:18
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205270820220.7077-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Powoli. ZUS ci naliczył ?? Na jakiej podstawie ?
    > Znaczitsia sami wystawili deklarację i posłali do domu ?? -:O !

    To było jeszcze przed reformą. Dostałem do domu decyzję z naliczonymi
    składkami do zapłacenia.

    > Bez przzesady :)
    > "Mój" ZUS posłał mi pismo że "przypominają o obowiązku".
    > Wystarczyło wyjaśnić (telefonicznie)

    A ciekawe co powiesz jak w jakimś ZUSie nie "wystarczy telefonicznie". Bo
    panienka powie, że trzeba było złożyc pismo. A jak nie ma pisma to liczy się
    od daty we wpisie.
    Jeszcze nigdy nie żałowałem, że złożyłem jakieś pismo które może nie było
    koniecznie potrzebne. Za to wiele razy z powodu że nie złożyłem ;))

    WS