eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[DG] czy i kiedy mogę odpisać od podatku koszt ub. zdrowotnego › [DG] czy i kiedy mogę odpisać od podatku koszt ub. zdrowotnego
  • Data: 2007-06-14 09:20:11
    Temat: [DG] czy i kiedy mogę odpisać od podatku koszt ub. zdrowotnego
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Przeszukałem grupę ale nie udało mi się odnaleźć jednoznacznej
    odpowiedzi a muszę mieć pewność więc zapytam, ale najpierw krótki
    wstęp.

    Mam świeżą DG i chcę wiedzieć czy muszę miesiąc w miesiąc odliczać od
    należnego Państwu podatku 7.75% podstawy (dalej piszę "składka" dla
    ułatwienia lub zaciemnienia :) ).

    Powiedzmy, że zdrowotne opłacam od maja 2007, rozliczam się z US co
    kwartał a jako formę opodatkowania wybrałem ryczałt.

    Przypuśćmy, że do dnia 10 lipca zapłaciłem 2 składki:
    - 10 czerwca za maj
    - 10 lipca za czerwiec

    oraz uzyskałem przychód netto 2000zł w czerwcu

    I teraz moje pytania.

    1. Czy "składkę" opłaconą 10 lipca _mogę_ odliczyć w "zeznaniu" za II
    kwartał czy dopiero w zeznaniu za III kwartał (zgodnie z zapisem, że
    odliczamy składki już faktycznie zapłacone - nie wiem czy dobrze to
    rozumiem) ?

    2. Czy "składkę" zapłaconą 10 czerwca (i ew. 10 lipca) _muszę_ odpisać
    w zeznaniu za II kwartał. (W moim rozumieniu mogę sobie "zbierać"
    "składki" za dany rok podatkowy i odpisać je od podatku za IV kwartał
    danego roku podatkowego) ?

    Z góry dziękuję za pomoc

    --
    pozdrawiam