  • 1. Data: 2006-02-24 10:39:59
    Temat: DG+etat=2X kwota wolna 530,08
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)Mam pytanie w nawiązaniu do n/w artykułu dot.infomowania zakładu
    pracy o uzyskiwanych dochodach z DG i nie potrącaniu przez niego kwoty
    wolnej od podatku.Czy informowanie pracodawcy jest obligatoryjne w momencie
    rozpoczęcia DG( niezwiązana z wykonywaną pracą z tyt.umowy o pracę),czy
    trzeba poinformowac w momencie składania pierwszego PIT 5,czy olac i nie
    informować i ewentulanie 530,08 odliczone podwójnie (DG + umowa o pracę)
    zapłacić w zeznaniu rocznym?
    pozdrawiam ania
    http://podatki.pl/artykuly/18_63.htm

  • 2. Data: 2006-02-24 13:21:37
    Temat: Re: DG+etat=2X kwota wolna 530,08
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > trzeba poinformowac w momencie składania pierwszego PIT 5,czy olac i nie
    > informować i ewentulanie 530,08 odliczone podwójnie (DG + umowa o pracę)

    Poczytaj objasnienia do PIT-2.
    PIT-2 masz obowiazek skladac co roku, przed pierwsza wyplata wynagrodzenia w
    roku podatkowym. Jedyna okolicznoscia zwalniajaca Cie z tego obowiazku, jest
    brak zmian od ostatniego zlozenia formularza.
    Zatem, jesli dzialalnosc rozpoczelas tuz po zlozeniu PIT-2 w danym roku, to
    IMHO mozesz nic nie skladac ani o niczym nie powiadamiac pracodawcy, az do
    stycznia nastepnego roku.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-02-24 13:56:39
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Zatem, jesli dzialalnosc rozpoczelas tuz po zlozeniu PIT-2 w danym roku,
    > IMHO mozesz nic nie skladac ani o niczym nie powiadamiac pracodawcy, az do
    > stycznia nastepnego roku.

    Dzięki:)Czyli jak zaczynam od lutego to kwota wolna będzie odliczana
    "podwójnie" ( DG i 1/12 x 11 miesięcy z umowy o pracę),a póżniej ewentualna
    dopłata w zeznaniu rocznym .Nie potrafie nigdzie doszukac się "konsekwencji"
    za niezłożenie PIT 2.Spotkałam się ze stanowiskiem ,że wielu ludzi
    zwyczajnie nie chce informowac pracodawców ,że prowadzą DG .Tutaj troche ich
    rozumiem.
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2006-02-24 14:04:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    .

> [...]
    "konsekwencji"
    > za niezłożenie PIT 2.Spotkałam się ze stanowiskiem ,że wielu ludzi

    Alez za niezlozenie PIT-2 nie ma konsekwencji!
    Co najwyzej za niepowiadomienie o zmianie stanu faktycznego :)
    Rozumiem, ze wybierasz forme opodatkowania dzialalnosci podatkiem wg skali
    progresywnej?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-02-24 14:07:06
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Alez za niezlozenie PIT-2 nie ma konsekwencji!
    > Co najwyzej za niepowiadomienie o zmianie stanu faktycznego :)

    Mam wysoce rozwiniętą "manię prześladowczą "dzisiaj:)

    > Rozumiem, ze wybierasz forme opodatkowania dzialalnosci podatkiem wg skali
    > progresywnej?
    Oczywiście:)raz jeszcze dziękuję;)
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-02-24 14:11:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > Oczywiście:)raz jeszcze dziękuję;)
    > pozdrawiam ania

    Przemysl to.
    Przy jednoczesnej pracy na etacie i DG w sumie zawsze oplaca sie podatek
    liniowy!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 7. Data: 2006-02-24 14:13:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 8. Data: 2006-02-24 14:18:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    SDD wrote:

    > Przemysl to.
    > Przy jednoczesnej pracy na etacie i DG w sumie zawsze oplaca sie
    > podatek liniowy!

    Nie zawsze. Na przykład gdy rozlicza się razem z mężem.

  • 9. Data: 2006-02-24 14:21:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie zawsze. Na przykład gdy rozlicza się razem z mężem.

    No w sumie tez prawda.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 10. Data: 2006-02-24 14:25:16
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Nie zawsze. Na przykład gdy rozlicza się razem z mężem.
    Chyba,że mąż "ryczałtowiec":)
    pozdrawiam ania