  • 1. Data: 2006-02-24 00:46:05
    Temat: faktura za internet
    Od: "gravano" <s...@c...pl>

    mam pytanko - jedna z faktur za inet zaczyna mi sie
    w grudniu 2005 a konczy w polowie stycznia 2006
    z terminem zaplaty na koniec stycznia. Czy w takim
    ukladzie nie bede mogl rozliczyc jej w zeznaniu za
    2005 rok ?

  • 2. Data: 2006-02-24 06:56:02
    Temat: Re: faktura za internet
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    fakture bierzesz tylko pod uwage jezeli wplaty dokonales w 2005 roku,
    tak jak z pensjami za prace w grudniu 2004 r. dostales kase w styczniu
    2005 i wliczasz to do dochodu za 2005 rok.

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2006-02-24 14:16:20
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Harry napisał(a):

    > fakture bierzesz tylko pod uwage jezeli wplaty dokonales w 2005 roku,

    Są też inne interpretacje:

    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
    Sygnatura PBII/415-74/67141/05, Data 2005.08.03
    Autor Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach

    "[...]Jak stanowi art. 26 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy podatkowej wysokość
    wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów
    stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń, o których
    mowa w ust. 1 pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków
    została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów
    i usług.
    W świetle przytoczonych wyżej przepisów należy stwierdzić, że aby skorzystać
    z odliczenia od dochodu wydatków ponoszonych z tytułu użytkowania sieci
    internet podatnik musi spełnić następujące warunki:
    1) ponosić wydatki z tytułu użytkowania sieci internet,
    2) użytkować sieć internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania podatnika,
    3) posiadać fakturę VAT wystawioną przez świadczeniodawcę w związku z
    korzystaniem z sieci internet.
    Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego wynika, że korzysta Pan z
    sieci internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania, na dowód czego
    posiada faktury VAT wystawiane comiesięcznie przez TP SA. Posiada Pan
    również wyciągi z konta bankowego, z którego dokonuje Pan przelewów na
    rachunek świadczeniodawcy. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
    nie reguluje kwestii sposobu zapłaty za korzystanie z sieci internet.
    Zgodnie z cytowanym wyżej art. 26 ust. 7 pkt 1 ustawy podatkowej dokumentem
    dającym prawo do skorzystania z przedmiotowego odliczenia
    jest wyłącznie faktura VAT. [...]"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A oto odpowiednie fragmenty ustawy o pdof:

    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    art. 28-30 oraz art. 30a-30c, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9,
    art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25, po
    odliczeniu kwot:
    [...]
    6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,
    [...]
    7. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 4. Data: 2006-02-25 01:56:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Docent wrote:

> [...]
    > 1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    > udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,

    Czy jak dostałem fakturę to poniosłem wydatek?
    Czy wydatek poniosę dopiero jak ją zapłacę.