  • 1. Data: 2003-01-08 14:18:06
    Temat: DG i kasa fiskalna
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    Jak to jest w koncu z ta kasą fiskalna w tym roku.

    Wiem, ze bylo to juz omawiane na liscie - ale w koncu to nie wiem.

    Mam firme od 99r. sprzedaje glownie firmom, ale cos tam zdarze sie i osobom
    prywatnym

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-08 16:31:01
    Temat: Re: DG i kasa fiskalna
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    roo <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak to jest w koncu z ta kasą fiskalna w tym roku.
    No to jak sprzedałeś "prywaciarzom" za ponad 40000 zł w zeszłym roku,to
    szykuj kasę na kasę (fiskalną)

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-08 17:04:51
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > No to jak sprzedałeś "prywaciarzom" za ponad 40000 zł w zeszłym roku,to
    > szykuj kasę na kasę (fiskalną)

    Chyba, ze sprzedawales "prywaciarzom" na faktury, ktore zawieraly
    dane adresowe i podpis klienta/kupca (NIP-u nie trzeba).
    W takim przypadku Kasia nie grozi.
    (Oczywiscie to tylko moje skromne IMHO).

    Latet

  • 4. Data: 2003-01-08 17:29:01
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba, ze sprzedawales "prywaciarzom" na faktury, ktore zawieraly
    > dane adresowe i podpis klienta/kupca (NIP-u nie trzeba).
    > W takim przypadku Kasia nie grozi.

    Oj Latet jeszcze musisz się trochę pouczyć:-))).Nie ma znaczenia czy na
    faktury czy inne "papiry",liczy się że "prywaciarzom"

  • 5. Data: 2003-01-08 17:53:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Oj Latet jeszcze musisz się trochę pouczyć:-))).Nie ma znaczenia czy na
    > faktury czy inne "papiry",liczy się że "prywaciarzom"

    IMHO jak są "papiry" to podpada pod "inne czynności" zwolnione.
    Inna rzecz, że nie może ich byc za dużo.

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-01-08 17:57:14
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Oj Latet jeszcze musisz się trochę pouczyć:-))).Nie ma znaczenia czy na
    > faktury czy inne "papiry",liczy się że "prywaciarzom"

    Przeciez sam bym tego nie wymyslił.
    Czytalem o tym w Rzeczpospolitej, chyba dosc swiezej, sprzed paru dni.
    Byl tam artykul o kasiach.
    Dokladnie nie pamietm, ale caly akapit, czy tez cała pozycja w tabeli,
    byl o tym, ze jak są faktury, to jest sprzedaz udokumnetowana, itd....
    Oczywiscie byl stosowny roczny limit faktur i odbiorców. Byl chyba
    nawet cytat z jakiejs ustawy na poparcie tego.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 7. Data: 2003-01-08 18:04:18
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Oczywiscie byl stosowny roczny limit faktur i odbiorców. Byl chyba
    > nawet cytat z jakiejs ustawy na poparcie tego.

    na poparcie to trzeba wziac ustawe - bo to jedyne obowiazuje
    sprzedaz na rzecz osob fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci gospodarczej
    nie ma znaczenia czy wystawiasz fakture czy paragon
    roznica jest tylko czy jests "vatmanem" czy nie
    jak tak - to netto jak nie - to brutto i za rok 2002 - to kwota 40 tys zl
    sprzedaz srodkow trwalych - na rzecz osob fizycznych - tez jest sprzedaza
    :-) - to tak bo kiedys o to pytalam i juz doczytalam

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 8. Data: 2003-01-08 18:34:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    ania <a...@e...pl_#@!%> wrote:
    > sprzedaz srodkow trwalych - na rzecz osob fizycznych - tez jest
    sprzedaza
    > :-) - to tak bo kiedys o to pytalam i juz doczytalam

    Gdzie?

  • 9. Data: 2003-01-08 18:38:36
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Przeciez sam bym tego nie wymyslił.

    A dlaczego nie? Gorszy jesteś od ministra czy co? :-)))

    .> Dokladnie nie pamietm, ale caly akapit, czy tez cała pozycja w tabeli,
    > byl o tym, ze jak są faktury, to jest sprzedaz udokumnetowana, itd....
    No to jasne jak słońce
    A jak nie ma to co to jest?

    > Oczywiscie byl stosowny roczny limit faktur i odbiorców. Byl chyba
    > nawet cytat z jakiejs ustawy na poparcie tego.

    A czy to dotyczyło omawianego tutaj przypadku?

  • 10. Data: 2003-01-08 18:39:32
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedaz srodkow trwalych - na rzecz osob fizycznych - tez jest sprzedaza
    > :-) - to tak bo kiedys o to pytalam i juz doczytalam

    A co w przypadku, gdy wszelkie opłaty od 'fizycznych' ('niefizycznych'
    zresztą też) były przelewane na rach. bankowy? Zero gotówki, tylko przelewy.
    pozdrawiam
    Marek