  • 1. Data: 2004-04-22 19:41:47
    Temat: DG i przejscie na vat w praktyce
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    Witam,
    prowadze dzialalnosc gospodarcza od 2 lat, jednak tak sie jakos dzialo ze do
    14 kwietnia 2004 nie musialam byc vatovcem, jednak tego dnia przekroczylam
    prog i no zlozylam vat-r w urzedzie skarbowym. No i generalnie jest wszystko
    ok. Wiem ze moge juz wystawiac faktury i musze zlozyc deklaracje Vat-7.
    Pytanie mam jednak takie, jak mam teraz obliczyc dochod? Rozumiem ze z netto
    faktur vat. Swiadcze uslugi teleinformatyczne (czyli zakladam interent na
    osiedlu). Wczesniej tak robilam, ze jak ktos przychodzil zaplacic to
    wystawialam mu pokwitowanie (kp) i to byly moje dochody. Teraz kazdemu
    abonentowi musze wystawic fakture.. tylko no wlasnie i tu mam problem.
    Czy wystawiam faktury za pol miesiaca, od 14 kwietnia, kiedy to zlozylam
    vat-r? Czy od razu za caly miesiac? Czy musze wystwic faktury jesli juz ktos
    mi zaplacil? Co z fakturami vat, ktore otrzymalam przed zlozeniem deklaracji?
    Moge je ujac w deklaracji i odliczyc vat?
    Troche sie pogubilam i prosze bardzo o pomoc :-*

    Pozdrawiam
    Klaudia