  • 11. Data: 2002-10-02 11:42:34
    Temat: Re: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Sebastian D-D wrote:

    > A jesli pracujesz na umowe o dzielo, to nie jest zadna kwota wolan
    > uwzgledniana, tylko placisz zaliczki w wysokosci 20 % dochodu. Kwote
    > wolna rozliczasz w ramach DG (placisz pierwsza zaliczke dopiero, gdy
    > dochod Z DG ! przekroczy kwote wolna). Wszystko sie wyrownuje w
    > momencie zlozenia rozliczenia rocznego (do 30.04.2003).

    Nie jestem pewien, ale jeśli jednocześnie jest DG i UZ lub UoD i
    dodatkowo rodzaj UZ wchodzi w zakres DG to UZ trzeba potraktować jako
    częśc DG, wpisać w KPiR i rozliczyć samemu podatek

  • 12. Data: 2002-10-02 12:29:49
    Temat: Re: Odp: DG kwota zwolniona od podatku
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Obejśc zgodnie z prawem tego się nie da, ale tak naprawdę US nawet w
    >wypadku kontroli za dany rok nie sprawdza czy to zawiadomienie
    >złożyłeś, więc szanse, że się wyda są raczej zerowe. Chyba, ze np twój
    >pracodawca gdy dowie się, że masz DG zechce ci dołożyć i złoży jakiś
    >donos

    Też tak słyszałem, ale czytając trochę grupę i opisywane zdarzenia
    moje obawy jednak szybko rosną.
    Jestem świadom, że całkiem to się tego obejść nie da - choć
    chyba dotyczy to tylko KPiR, bo z ryczałtem to kto wie... tam
    nie ma zaliczek "na podst. art.44" :)
    Więc powodowany tymi obawami wolałbym znaleźć jednak jakiś
    punkt zaczepienia i jakąkolwiek podstawę prawną, chociażby
    na czas samego rozkręcenia DG - stąd właśnie ten pomysł, bo
    niestety ryczałt u mnie odpada.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl