  • 1. Data: 2005-05-08 13:19:12
    Temat: DG, podatki
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    mam kilka pytan:
    1. czy prowadzac dzialalnoc gospodarcza pod adresem prywatnego mieszkania(nie
    mojego) mogre wrzucac sobie w koszty czesc czynszu i/lub raty za splacany kredyt?
    2. ile kosztuje miesiecznie prowadzenie dzialalnosci(ZUS+konto+ksiegowy).
    bedzie doslownie kilka umowow i rachunkow(prawdopodobnie VAT) co miesiac
    3. jak o jest z byciem VATmanem. Jezeli sie zarejestruje i za pol roku zamkne
    dzialalnosc, to wtedy kolejna dzialalnosc bede musial prowadzic jako VATman?
    Co z umowami o dzielo - czy tez bede musial naliczac do nich VAT? Czy moge
    sie wyrejestrowac z VAtu jezeli nie przekroczylem 10000euro i korzystac dalej
    ze zwolnienia podmiotowego?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2005-05-08 18:19:51
    Temat: Re: DG, podatki
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    mam jesazcze pytanie odnosnie koztow - czy mozna je dliczac tylko w danym
    mesiacu, czy tez moge kupic cos w suierpniu a odpisac we wrzesniu czy
    pazdzierniku?

  • 3. Data: 2005-05-23 06:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 May 2005, wrote:

    >+ mam jesazcze pytanie odnosnie koztow - czy mozna je dliczac tylko w danym
    >+ mesiacu, czy tez moge kupic cos w suierpniu a odpisac we wrzesniu czy
    >+ pazdzierniku?

    ...czasami to tak nawet trzeba zrobić... ! :)
    A komentowała wiele razy Maddy: pytaniem jest kto i dlaczego może
    zabronić takiego "odpisania" :) (znaczy: nikt nigdy nie podał).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)