  • 1. Data: 2005-05-08 13:08:22
    Temat: Ewidencja wyposażenia
    Od: Meaclum <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    co należy wpisywać do ewidencji wyposażenia? Logika nakazuje, że
    wszystko to, czego nie chcemy traktować jako środek trwały i nie jest
    towarem handlowym. Jednak jeśli dokonam zakupu np. narzędzi za 100 PLN,
    to czy jest sens wpisywać to?

    Z tego co wiem, do końca zeszłego roku ewidencja obejmowała towary o
    koszcie powyżej 1000 PLN. Od początku tego roku próg został podniesiony
    do 1500 PLN.

    Czy zatem jak powinienem poprawnie zaksięgować np. zakup drukarki za 500
    PLN? Poza ewidencją VAT zakupu i KPiR (pozycja inne). Bo do środków
    trwałych nie ma sensu tego pakować, a (teoretycznie) do ewidencji
    wyposażenia nie muszę.

    Pozdrawiam,
    Meaclum

  • 2. Data: 2005-05-09 10:51:17
    Temat: Re: Ewidencja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 May 2005, Meaclum wrote:

> [...]
    > + powyżej 1000 PLN. Od początku tego roku próg został podniesiony do 1500 PLN.

    Dwa lata temu !

> [...]
    > + ma sensu tego pakować, a (teoretycznie) do ewidencji wyposażenia nie muszę.

    Dobrze gadasz - nigdzie (nie trzeba, poza KPiR i ew. *opisaniem* f-ry
    zakupu !).
    Tak dla porządku trzeba zwrócić uwagę iż do EW idzie *nie tylko* czego
    "nie chcemy" traktować jako ST lub TH - ale również to co NIE JEST
    ST ani TH. Niezależnie czy chcemy czy nie :)
    Na przykład wszelkie "ulepszenia" które przekraczają 1500 zł (a nie
    przekraczają 3500 zł !).
    Oczywiście mowa o "materialnych składnikach" :) - WNiP <3500 zł
    (na przykład programów) to nie dotyczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-09 15:14:00