    From: Jakub Gwóźdź <g...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG + umowa o pracę - co ze wspólnym rozliczaniem?
    Date: Thu, 18 Sep 2003 15:43:10 +0200

    Witam

    Mam kilka pytań, może będziecie w stanie rozwiać wątpliwości:
    Mieszkamy sobie z żoną w mieście A, żona nie pracuje, ja i owszem, w
    mieście B (rozliczam się w mieście A). Planujemy otworzyć Działalność
    Gospodarczą, która będzie polegała na tym, że z jednej strony chcemy
    dorabiać sobie jakimiś zleceniami - najczęściej informatycznymi, zaś z
    drugiej - otworzyć sklep w mieście C, gdzie pracowałaby teściowa na
    umowie o pracę. Takie PHUP, czy jak to się tam teraz nazywa.
    Pytanie 1. brzmi - czy w ten sposób nie utracimy prawa do wspólnego
    rozliczania?
    Pytanie 2. Czy straty z DG (początkowo sklep to będą raczej koszty niż
    realne dochody) mógłbym w jakiś sposób odliczyć od podatku płaconego z
    umowy o pracę w rocznym PITcie i starać się o zwrot podatku? Słyszałem,
    że jest taka szansa, gdy działalność prowadzi się w oparciu o książkę
    przychodów i rozchodów.
    Pytanie 3. Czy bardziej opłaca się, żebym to ja założył DG, czy żona?
    Pytanie 4. W którym mieście powinniśmy założyć DG? W mieście
    zamieszkania czy w mieście, gdzie będzie sklep? I czy wtedy możemy np.
    wliczać w koszty benzynę+opłaty za autostradę przy przejeździe z miasta
    B(gdzie pracuję) do miasta C(gdzie byłby sklep) na zasadzie jakiejś
    delegacji?

    Z góry dziękuję za jakieś informacje w tej kwestii.

    --
    Jakub 'Gwoździu' Gwóźdź
    http://gwozdziu.rpg.pl/