eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG w Polsce a sprzedaz wysylkowa do Niemiec - pomozcie prosze... › DG w Polsce a sprzedaz wysylkowa do Niemiec - pomozcie prosze...
    From: "Wojtas" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG w Polsce a sprzedaz wysylkowa do Niemiec - pomozcie prosze...
    Date: Mon, 14 Feb 2005 08:23:43 +0100

    Witam wszystkich serdecznie i bardzo prosze o pomoc.

    Mam nastepujacy problem.
    Prowadze DG w Polsce (sklep tradycyjny) i chcialbym rozszerzyc swoja
    sprzedaz na teren Niemiec.
    W tym celu chcialbym otworzyc sklep internetowy.

    Problem mam z organizacja przeplywu pieniazkow no i z rozliczaniem tego z
    US.
    Tak sie sklada, ze mieszkam bardzo blisko granicy z Niemcami, wiec dla mnie
    najlepsza jest wysylka na niemieckiej poczcie, bo wiadomo, ze czlowiek chce
    jak najbardziej obnizyc koszty.
    Z drugiej strony przelew pieniazkow z Niemiec do polski tez nie jest tani
    :-( Jeszcze by bylo pol biedy gdybym chcial sprzedawac jakies drogie rzeczy,
    ale moje towary kosztuja od 30 do 200 zl, wiec raczej nikt mi nie kupi
    czegos za 30 zl zeby drugie tyle zaplacic za przelew....

    No i od proby oszczedzania pieniazkow swoich i klientow zaczynaja sie moje
    problemy.

    Najlepszym dla mnie rozwiazaniem byloby zalozyc sobie konto osobiste, na
    ktore Niemcy by wplacali pieniazki a ja bym sobie poszedl za granice i
    wysylal z ich poczty towary.
    Obnizyloby to znacznie koszty moje i klientow.
    Z tego co sie juz zorientowalem, to konto osobiste moge sobie bez problemu
    zalozyc, w przeciwienstwie do firmowego, do ktorego trzeba miec zameldowanie
    w Niemczech, wiec takie rozwiazanie odpada :-(
    Rozwiazaloby to tez problem z wysylka towarow za pobraniem, poniewaz poczta
    Niemiecka odsyla pieniazki na konto, ktore musialbym miec w Niemczech.

    Pytanie tylko czy tak mozna ??
    Czy nikt sie do mnie nie przyczepi ?? (czytaj czy nie przyczepi sie US ??)

    A moze macie jakies doswiadczenia i pomysly w tym temacie i moglibyscie mi
    cos podsunac ??
    Z gory dziekuje za wszelka pomoc !!

    Pozdrowienia, Wojas

    PS.
    Mam nadzieje, ze za mocno nie namieszalem...