  • 1. Data: 2005-05-16 22:00:00
    Temat: DG zawiesic= zakonczyc ?
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    od jakiegos czasu mam pomysl na cos innego niz moja dotychczasowa DG
    (handel detaliczny , VAT, kasa, zryczaltowany podatek )
    i prosilbym o porade
    co musze zrobic zawieszenia dzialalnosci
    ?????
    srodkow trwalych jako takich nie mam zadnych
    towar
    ktory mam na stanie (zapewne jakis remament )moge sprzedac Zonie
    ktora ma sklep podobnej branzy sklep
    :)
    1.czy musze o tym ZAWIESZENIU poinformowac US jakims pismem
    bo znaleziony VAT-Z wydaje sie mi wypelniac przy likwidacji a nie
    zawieszaniu
    ?
    2. czy ten swoj towar przy tej sprzedazy 'optem'
    obnizyc jego wartosc ponizej ceny zakupu
    :)
    3. jak zawiesza sie dzialalnosc w ZUS
    ?
    to co planuje ma zwiazek z rolnicza dzialalnoscia
    i przejsciem na KRUS
    mam odpowienio wielki kawalek ziemi
    oraz pomysl jak z niego wyciagnac odpowiednio wielkie
    i nawet udokumentowane dochody
    :)
    zasadniczo zamierzalem to zrobic w najblizszych miesiacach
    ale dzis dowiedzialem sie
    ze moja zatrudniona na pol etatu pracownica jest w ciazy
    i zamierza zaczac chorowac od przyszlego tygodnia
    :((((((((
    musialbym sam caly cas siedziec w sklepie
    a na to nie mam ani czasu
    ani checi
    ani tez nie jest to logiczne skoro deficytowe
    :)
    prosilbym o rade jak zrobic to z sensem
    aby nie sprowokowac jakiejs kontroli z US
    min dlatego planowalem to na czerwiec lipiec
    bo u nich tez zapewne sezon urlopowy
    :)))))
    z pozdrowieniami i usmiechami
    smal

  • 2. Data: 2005-05-23 06:02:08
    Temat: Re: DG zawiesic= zakonczyc ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005, _hehehe wrote:
    [...]
    >+ 1.czy musze o tym ZAWIESZENIU poinformowac US jakims pismem
    >+ bo znaleziony VAT-Z wydaje sie mi wypelniac przy likwidacji a nie
    >+ zawieszaniu ?

    Zupełnie pomijając rozważania o "zawieszeniu" spytam czy ten
    przepis kiedyś widziałeś:
    ++++
    Art. 14. 1. Opodatkowaniu podatkiem podlegają towary własnej
    produkcji i towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy
    towarów, w przypadku:
    [...]
    3. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy podatnik,
    o którym mowa w art. 15, będący osobą fizyczną nie wykonywał czynności
    podlegających opodatkowaniu co najmniej przez 10 miesięcy.
    ----

    >+ 2. czy ten swoj towar przy tej sprzedazy 'optem'
    >+ obnizyc jego wartosc ponizej ceny zakupu
    >+ :)

    Tak "w ogóle" to pewne przykłady są w rozporządzeniu ds. KPiR :)
    Czyli niby "tak w ogóle" to można.
    ALE... tak *w szczególe* (czyli twojego konceptu) to w obu ustawach
    (VATi PDoOF) jest coś w stylu:
    ++++
    Art. 32. 1. W przypadku gdy:
    3) między nabywcą a dostawcą istnieje związek, o którym mowa w ust. 2

    - organ podatkowy określa wysokość obrotu na podstawie przeciętnych
    cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku w dniu
    wykonania świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże
    się, że przypadki te miały wpływ na ustalenie ceny.

    2. Związek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, istnieje, gdy między
    kontrahentami lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje
    zarządzające, nadzorcze lub kontrolne zachodzą powiązania
    o charakterze rodzinnym lub z tytułu [...]
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)