  • 1. Data: 2005-05-16 15:49:41
    Temat: Zapłacony podatek w USA - ważne
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie: czy jeżeli osoba zarobiła w USA 5000$, od którego następnie
    zapłacono podatek w Stanach, po czym odzyskano cały podatek po przyjeździe
    do kraju, musi zapłacić podatek w Urzędzie Skarbowym w Polsce? Jeśli tak, to
    ile i od jakiej kwoty? Osoba pracowała legalnie 4 miesiące w ramach programu
    "work&travel" (program dla studentów, wiza J1). Załóżmy dodatkowo, że
    pracowała w Stanach w 2004 roku, a w kraju zarobiła jeszcze w 2004 roku
    5000zł brutto.

    Za odpowiedź z góry dzięki
    Pozdrawiam
    T.N.

  • 2. Data: 2005-05-16 16:04:48
    Temat: Re: Zapłacony podatek w USA - ważne
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Nowak wrote:
> [...]
    > "work&travel" (program dla studentów, wiza J1). Załóżmy dodatkowo, że
    > pracowała w Stanach w 2004 roku, a w kraju zarobiła jeszcze w 2004 roku

    tak musi.

    od 5000 dolarów minus 30 razy 46 dolarów, bo tyle jest zwolnione.
    Przeliczane po średnim kursie walut NBP z dnia otrzymania wypłaty.
    czy zarobiła coś jeszcze w Polsce, czy nie, nie ma znaczenia, i tak się
    wszystko razem doda.

  • 3. Data: 2005-05-16 16:26:41
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "witek" napisał m.in.:
    > tak musi.

    Zatem studenci, którzy tam zarobili pieniądze i otrzymali cały zwrot
    podatku, postępują nielegalnie i w każdej chwili mogą być wezwani do Urzędu
    skarbowego w Polsce (w przypadku, jak ktoś na nich doniesie)?

    > od 5000 dolarów minus 30 razy 46 dolarów,
    Czyli od kwoty powyżej tego nalezy zapłacić podatek? Czy istnieją jeszcze
    jakieś dodatkowe ulgi?

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 4. Data: 2005-05-16 16:40:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Nowak wrote:

    > Zatem studenci, którzy tam zarobili pieniądze i otrzymali cały zwrot
    > podatku, postępują nielegalnie i w każdej chwili mogą być wezwani do Urzędu
    > skarbowego w Polsce (w przypadku, jak ktoś na nich doniesie)?

    musiałbym sprawdzić, czy studenci nie mają czegoś extra, ale nie wydaje
    mi się. to jest normalna praca.

    > Czyli od kwoty powyżej tego nalezy zapłacić podatek? Czy istnieją jeszcze
    > jakieś dodatkowe ulgi?

    pogadaj na profesjonalnie z jakimś doradcą podatkowym, może coś znajdzie
    ekstra dla studentów.

  • 5. Data: 2005-05-16 16:52:59
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości...

    > musiałbym sprawdzić, czy studenci nie mają czegoś extra, ale nie wydaje mi
    > się. to jest normalna praca.

    Czy znasz jakiegokolwiek studenta, który zapłacił jakikolwiek podatek po
    przyjeździe do kraju?:-)
    Pozdrawiam
    T.N.

  • 6. Data: 2005-05-16 16:55:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Nowak wrote:

    > Czy znasz jakiegokolwiek studenta, który zapłacił jakikolwiek podatek po
    > przyjeździe do kraju?:-)

    no, znam bardzo dużo ex-studentów, którzy potem piszą na grupę co mają
    zrobić bo US się pyta skąd mieli kasę na kupno mieszkania, samochodu itp.

  • 7. Data: 2005-05-16 17:38:21
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Trzeba przeczytać Ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych i chwile
    się zastanowić, przeczytać drugą ustawę... i nie płacić podatku.
    Jednak aby nie płacić podatku trzeba zastanowić się przed wyjazdem.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy - http://grupy.3mam.net
    Szanuj język polski !! nie używaj imperialistycznych zapożyczen "mail" i

  • 8. Data: 2005-05-16 17:48:58
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    > Trzeba przeczytać Ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych i chwile
    > się zastanowić, przeczytać drugą ustawę... i nie płacić podatku.
    > Jednak aby nie płacić podatku trzeba zastanowić się przed wyjazdem.

    O jakich ustawach i rozwiązaniach mówisz?

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 9. Data: 2005-05-16 18:19:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Nowak wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"

    > O jakich ustawach i rozwiązaniach mówisz?

    np. tu
    art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko
    od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    na podstawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na
    miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

  • 10. Data: 2005-05-16 18:36:23
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "witek"...
    [ciach]

    A jak to ma się do przedstawionej sytuacji i typowego studenta zarabiającego
    w wakacje?:-)

    Pozdrawiam
    T.N.