  • 1. Data: 2005-05-16 20:45:07
    Temat: zadrudnienie przez żonę brata, a zasiłek?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Witam,

    Mój brat stracił pracę - do zasiłku zabrakło mu 3 miesiące.

    Czy w przypadku zatrudnienia go przez moją żonę i opłacania ZUS będzie mu
    przysługiwał zasiłek?
    Czy mogą być problemy z US lub innym urzędem?

    Dodam, że brat ma to samo nazwisko co żona. A zatrudnienie byłoby
    rzeczywiste, bo jest potrzebny pracownik.

    Czy można dodatkowo otrzymać jakieś dofinansowanie z urzędu pracy za
    zatrudnienie bezrobotnego? Oczywiście bez tego żona też chce go zatrudnić.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-05-17 05:17:39
    Temat: Re: zadrudnienie przez żonę brata, a zasiłek?
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodam, że brat ma to samo nazwisko co żona. A zatrudnienie byłoby
    > rzeczywiste, bo jest potrzebny pracownik.

    Nie ma przeciwskazań; to samo nazwisko w niczym nie przeszkadza. Nie
    zatrudia się jedynie na umowe o pracę (dla potrzeb ZUS) współmałżonka lub
    dzieci.

    > Czy można dodatkowo otrzymać jakieś dofinansowanie z urzędu pracy za
    > zatrudnienie bezrobotnego? Oczywiście bez tego żona też chce go zatrudnić.

    Raczej na to nie licz.