  • 1. Data: 2005-03-31 07:02:13
    Temat: Darowizna, 350 zl
    Od: Stefcio Z. <stefcioz2@po__ta.lonet.pl>

    Witam,
    Jak to jest dokładnie z limitem 350zł? Wydaje mi się, że jeśli
    dokonałem darowizny na kwotę 1100zł (budowa kościoła), to spokojnie
    odliczam kwotę maksymalną dopuszczoną przez ustawodawcę, czyli 350zł.
    Natomiast dzisiaj czytam sobie na http://www.pit.pl/pages/i/395.php :

    "Łączna kwota odliczeń z tytułów w. wym. nie może przekroczyć w roku
    podatkowym 350 zł, tzn. darowizna dokonana w kwocie wyższej nie będzie
    mogła zostać odliczona."

    Czy powyższe stwierdzenie można uznać za uproszczenie, czy też
    faktycznie darowizny 350,01zł nie można odliczyć? ;-)

    Pozdrawiam!
    Stefan Z.