  • 1. Data: 2005-03-31 07:09:18
    Temat: Firma software'owa zarejestrowana za granica i sprzedaz w PL
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    hej,

    mam pytanie: mam firme robiaca soft, ktora jest zarejestrowana za granica
    (UK), gdzie mieszkam.
    chce sprzedawac programy w Polsce - wykorzystujac glownie sprzedaz za
    zaliczeniem pocztowym (Poczta Polska)
    Wygladaloby to mniej wiecej tak:

    1. Website
    2. Zamowienie
    3. Wysylka paczki z softem do klienta
    4. Klient wplaca pieniazki poprzez poczte na osobiste konto w jednym z
    bankow polskich
    5. Z banku nastepuje przelew na konto firmowe za granica
    6. Place podatek za granica od kwoty ktora wplynela na konto firmowe.

    Jak to wyglada pod wzgledem prawnym? czy polski US nie bedzie mial nic
    przeciw? A moze ktos zna lepsze roziwazanie?
    Przelew na moje konto firmowe (pkt 4) odpada ze wzgledu na wysokie koszty
    operacyjne...

    Daro

  • 2. Data: 2005-03-31 07:36:16
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > A moze ktos zna lepsze roziwazanie?
    > Przelew na moje konto firmowe (pkt 4) odpada ze wzgledu na wysokie koszty
    > operacyjne...

    Pkt 5 będzie równie kosztowny. Co prawda możesz przelewać rzadziej, np co
    100 egzemplarzy.
    Pomyśl lepiej o obsłudze kart płatniczych. W cywilizowanym kraju na pewno
    znajdziesz jakiegoś
    uczciwego acquirera.
    Co do kwestii prawno-podatkowej to się nie wypowiem.