  • 1. Data: 2003-03-19 12:16:13
    Temat: Darowizna - czy mogę odliczyć w PIT-O?
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    Hej,

    W ubiegłym roku przekazałam do pewnego przedszkola komputer. Strony wyceniły
    jego wartość na 400 zł - taka też kwota widnieje na umowie darowizny.

    Pytanie:
    Czy powyższą kwotę mogę odpisać w PIT-O w pozycji darowizn?

    Z góry dzięki za pomoc

    Maura
    m...@y...com

  • 2. Data: 2003-03-19 12:48:56
    Temat: Re: Darowizna - czy mogę odliczyć w PIT-O?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie:
    > Czy powyższą kwotę mogę odpisać w PIT-O w pozycji darowizn?

    O ile pamietam, to musi byc dowod w postaci potwierdzenia wplaty na
    rachunek ;(

    Prosciej by bylo, jakbys im przelala 400 zl, a oni potem kupili od
    ciebie komputer ;))

  • 3. Data: 2003-03-19 12:58:16
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > rachunek ;(
    >
    > Prosciej by bylo, jakbys im przelala 400 zl, a oni potem kupili od

    Ale wtedy to by była sprzedaż a nie darowizna ;))
    A więc ponownie - czy mogę odpisać wartość podarowanego sprzętu?

  • 4. Data: 2003-03-19 21:42:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003, Maura wrote:

    >+ "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    [...]
    >+ > Prosciej by bylo, jakbys im przelala 400 zl, a oni potem kupili od
    >+ > ciebie komputer ;))
    [...]
    >+ Ale wtedy to by była sprzedaż a nie darowizna ;))

    Nie, byłaby najpierw darowizna :) (do odliczenia) a później
    sprzedaż (stary sprzęt za 400zł nie podlega PCC - więc bez
    podatku).

    pzdr, Gotfryd