  • 1. Data: 2003-03-19 09:51:52
    Temat: Grunt a duża ulga budowlana
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam!
    Postaram się zwięźle opisać moje wątpliwości związane z ulgą podatkową
    wynikającą z zakupu nowego mieszkania w budynku wielorodzinnym na własne
    potrzeby mieszkaniowe u Developera.
    W 2001 roku podpisałem umowę i zapłaciłem całą kwotę wynikającą z umowy .
    Faktury , które otrzymałem w sposób jednoznaczny rozgraniczały ile zapłaciłem
    za ułamkową część gruntu a ile za mieszkanie . W związku z tym pierwsze pytanie
    brzmi następująco : czy mogę opłatę za grunt odliczyć w ramach ulgi na zakup
    gruntu ?
    W 2002 roku podpisałem akt notarialny ( przeniesienie prawa własności )
    i w związku z tym mam drugie pytanie : czy koszty aktu notarialnego ( opłata
    pobrana przez notariusza ) mogę odliczyć w ramach kontynuacji dużej ulgi
    budowlanej , jeżeli tak to czy w ramach odpisu za mieszkanie czy za grunt ?
    ( w akcie notarialnym zapis brzmi tak: cena sprzedaży lokalu mieszkalnego
    z wchodzącą w jego skład komórką lokatorską i ze związanymi z nim udziałem w
    częściach wspólnych budynku i we współwłasności działki ustalona została na
    kwotę ??? zł w tym cena związanego z lokalem udziału w prawie współwłasności
    działki na kwotę ??? )
    Inną kwestią jak mi się wydaje jest opłata sądowa za założenie księgi
    wieczystej i tu jest następne pytanie : czy tą opłatę również można odliczyć w
    ramach dużej ulgi budowlanej ?

    Z góry dziękuje za zainteresowanie moimi wątpliwościami i wyjaśnienie jak te
    sprawy wyglądają od strony prawnej.
    Pozdrawiam!
    Eliot

  • 2. Data: 2003-03-20 10:56:00
    Temat: Re: Grunt a duża ulga budowlana
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-19 10:51, Użytkownik l...@p...onet.pl napisał:
    CIACH

> [...]
    > brzmi następująco : czy mogę opłatę za grunt odliczyć w ramach ulgi na zakup

    tak

> [...]
    > budowlanej , jeżeli tak to czy w ramach odpisu za mieszkanie czy za grunt ?

    za usługi notarialne ;-) w rubryce odpłatne przeniesienie prawa
    własności... (tylko, jeśli masz fakturę na ww usługi od notariusza)

    > Inną kwestią jak mi się wydaje jest opłata sądowa za założenie księgi
    > wieczystej i tu jest następne pytanie : czy tą opłatę również można odliczyć w
    > ramach dużej ulgi budowlanej ?

    też jestem ciekawa, ale ja za to nie płaciłam :-) (chyba dlatego, że
    nowe budownictwo ma to zwolnione, czy cuś ;-P)

    --
    Pozdrawiam Botwinka
    PS. Piszę na podstawie moich doświadczeń, nie jestem prawnikiem

  • 3. Data: 2003-03-21 06:52:51
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > za usługi notarialne ;-) w rubryce odpłatne przeniesienie prawa
    > własności... (tylko, jeśli masz fakturę na ww usługi od notariusza)
    Fakture mam ale problem jest w odniesieniu do zapisu w tej rubryce taki , że ta
    opłata uwzględnia przeniesieniu prawa we współwłasności gruntu jak i własności
    mieszkania

    > też jestem ciekawa, ale ja za to nie płaciłam :-) (chyba dlatego, że
    > nowe budownictwo ma to zwolnione, czy cuś ;-P)
    Dziwne bo ja również kupowałem mieszkanie w nowym budownictwie a po drugie
    czyżby nie złożyli Ci (Wam) księgi wieczystej?
    Dzięki i pozdrawiam!
    Eliot

  • 4. Data: 2003-03-22 19:18:09
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-21 07:52, Użytkownik l...@p...onet.pl napisał:

    CIACH
    > Fakture mam ale problem jest w odniesieniu do zapisu w tej rubryce taki , że ta
    > opłata uwzględnia przeniesieniu prawa we współwłasności gruntu jak i własności
    > mieszkania

    Kurcze, nie rozumiem.
    Byłam w US. Podstawiłam pod nos tamtejszemu pracownikowi i pokazał co i
    gdzie wpisać.
    Może zrób taki sam myk?

    > odliczyć w

    > Dziwne bo ja również kupowałem mieszkanie w nowym budownictwie a po drugie
    > czyżby nie złożyli Ci (Wam) księgi wieczystej?

    Jak nie założyli, jak mam pismo z Sądu, że założyli.
    Serio. A płacę wyłącznie za odpis wpisów itd.

    --
    Pozdrawiam Botwinka