    From: "Sławek" <s...@i...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna/kupno mieszkania
    Date: Mon, 25 Apr 2005 10:08:41 +0200

    Witam,

    Proszę o poradę w jaki sposób mam przeprowadzić proces przekazania
    mieszkania.

    Opis sytuacji:

    Właścicielami mieszkania jest moja przyszła teściowa i jej siostra. Moja
    przyszła żona chce

    wykupić połowę mieszkania (właściwie ja chce wykupić połowę mieszkania).
    Chcemy aby mieszkanie zostało nam darowane (uniknięcie podatku). I tu
    pojawia się problem, w jaki sposób to zrobić aby uniknąć płacenia podatku,
    ewentualnie zapłacić jak najmniej.

    Pomysły na realizacje:

    1) siostra mojej przyszłej teściowej przekazuje mojej przyszłej
    teściowej połowę mieszkania (darowizna), następnie moja przyszła teściowa
    przekazuje całe mieszkanie mojej przyszłej żonie

    2) siostra mojej przyszłej teściowej przekazuje połowę mieszkania mojej
    przyszłej żonie, tak samo postępuje moja przyszła teściowa

    3) ja kupuję połowę mieszkania od siostry mojej przyszłej teściowej

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam

    Sławek