  • 81. Data: 2014-01-09 15:56:10
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: tibam <a...@g...com>

    Witam w Nowym Roku:-)

    teraz w styczniu bedą bral te darowizne o ktorej byla mowa w pierwszym poscie.

    Czy w 2014 cos sie zmienilo, czy wszystko jest na takich zasadach jak w 2013? Jak z
    kwotami - kolejny rok te same?

    Wykombinowalismy tak by zmiescic sie w kwotach zwolnionych z podatku:

    od ciotki: ja 7000, żona 5000
    od kolezanki ciotki: ja 5000, zona 5000

    Wystarcza 4 umowy i koniec?

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2014-01-09 17:45:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tibam wrote:
> [...]
    kwotami - kolejny rok te same?

    > Wykombinowalismy tak by zmiescic sie w kwotach zwolnionych z podatku:

    pamietaj, ze tam nie ma dokladnie 5000 tylko ciut ponizej.

  • 83. Data: 2014-01-10 08:35:10
    Od: tibam <a...@g...com>

    > pamietaj, ze tam nie ma dokladnie 5000 tylko ciut ponizej.

    wiem, wiem - to taki skrot myslowy:-)

    Dzieki i pozdrawiam

  • 84. Data: 2014-04-30 23:50:34
    Od: Dezeusz <d...@g...pl>

    W dniu 2013-09-24 21:21, Dezeusz pisze:

    > Podnieść może (niezbadane są pomysły USów), ale przegrywa. Więc to
    > rzadkość.
    > Proponuję sprawdzić definicję czynności pozornej.
    >

    > Chętnie poznam jakiś przykład. Nie powinniście mieć kłopotów ze
    > znalezieniem "domiarów", wyroków, zwłaszcza, że "wygrywa we wszystkich
    > instancjach" :) Musi być tego na pęczki, do dzieła.
    >
    > pozdr
    > DeZeusz

    Podbijam wątek
    http://www.podatki.biz/interpretacje/0275767.txt

    W skrócie -IS/US nie widzi najmniejszego problemu w przypadku darowizn
    piętrowych i nawet to oficjalnie przyznaje. Można to nawet zrobić jednym
    aktem notarialnym!

    Co więcej - nie jest to pierwsza taka interpretacja.
    "Wnioskodawca wskazuje, że Jego stanowisko jest zgodne z interpretacją
    Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 9 kwietnia 2009 r. nr
    IPPB2/436-40/09-2/MZ (vide także pismo Ministerstwa Finansów Departament
    Podatków i Opłat z dnia 26 stycznia 2007 r. znak
    PL-8341851JB1061PDJC-345)."

    (Dobrze, że Grupowe Autorytety nie pracują w aparacie skarbowym ;) :P)

    pozdr
    DeZ

  • 85. Data: 2014-05-05 11:37:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-30 23:50, Dezeusz wrote:
> [...]
    > PL-8341851JB1061PDJC-345)."
    >
    > (Dobrze, że Grupowe Autorytety nie pracują w aparacie skarbowym ;) :P)

    Zwracam uwagę na fakt, że interpretacja indywidualna dotyczy jedynie
    odpowiedzi na pytanie:
    "Czy możliwe jest dokonanie obu umów darowizn nieruchomości w jednym
    akcie notarialnym, bez konieczności przedkładania przy pierwszej umowie
    darowizny zaświadczenia organu podatkowego, o którym mowa w art. 19 ust.
    6 ustawy o podatku od spadków i darowizn?"

    A Ty próbujesz z tejże interpretacji wywodzić wnioski na temat
    kwestionowania lub nie obu darowizn przez US.

    Piotrek

  • 86. Data: 2014-05-06 22:06:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 May 2014, Piotrek wrote:

    > Zwracam uwagę na fakt, że interpretacja indywidualna dotyczy jedynie
    > odpowiedzi na pytanie:

    Swoją drogą, to jest częsta praktyka, odpowiadania *DOKŁADNIE* na to
    o co pytający się zwrócił. Całkiem jak na grupie dyskusyjnej ;)
    Jak przeoczył skutki uboczne to sam sobie jest winien.

    pzdr, Gotfryd